Competitieverslag 28 januari

Afgelopen zaterdag was weer de start van de competitie en het was geen goede start voor de teams van Sittard. Er wist namelijk geen één team te winnen.

Sittard/Kluis 1 speelde hun eerste wedstrijd uit in Bergen op Zoom tegen het Markiezaat 1. Andy was “men of the match” en won drie partijen, Michel pakte twee potten en Job (als invaller) wist helaas geen wedstrijden te winnen. Wel had Job een match point in zijn eerste partij in de vierde set. Helaas wist hij dit punt niet te maken. De dubbel, die gespeeld werd door Michel en Andy, werd met 11-9 verloren in de derde set. De uitslag is dan 5-5.

Sittard 2 speelde thuis tegen Red Stars 3 en verdeelde ook de punten. Manuel won twee partijen en Sander L en Tom k wonnen beiden één partij. De dubbel, die gespeeld werd door Manuel en Sander, werd met 11-9 gewonnen in de derde set.

Sittard 3 speelde thuis tegen Never Despair 2. Richard C en Michèl wonnen geen partijen. Santi wist de eer te redden, door de laatste partij te winnen met 11-5 in de derde set. De dubbel werd gespeeld en verloren door Santi en Richard met 6-11 in de vierde set. De uitslag is dan 1-9.

Sittard 4 begon hun competitie uit tegen Brunssum 1 en verloor met 8-2. Richard van Bommel en Jos wonnen één wedstrijd en Rob wist helaas geen partijen te winnen. De dubbel, die gespeeld werd door Jos en Richard, werd met 11-8 verloren in de vierde set.

Sittard 5 speelde als derde team thuis en mocht spelen tegen Megacles 3. Arno D en Joop wisten geen partijen te winnen. Bas won één partij en wist ook samen met Arno D de dubbel te winnen met 11-6 in de vierde set. De uitslag is dan 2-8

Sittard 6 speelde uit tegen Brunssum 3 en verloor, net zoals Sittard 4, ook met 8-2. Kjell redde hier de eer door twee potten te winnen. Chris en Petra wonnen helaas geen partijen. De dubbel werd gespeeld en verloren door Chris en Kjell met 11-5 in de derde set.

Sittard 7 speelde uit tegen Ready 1 en verloor met 6-4. Bij de mannen van Sittard 7 werd het beste resultaat behaald door Ben. Hij wist namelijk drie potten te winnen en heeft zo een rating stijging van 99 weten te behalen! Marcel wist hier nog een enkelpartij aan toe te voegen en Stefan wist helaas geen partijen te winnen. De dubbel, die gespeeld werd door Stefan en Marcel, werd nipt verloren met 11-7 in de vijfde set.