Competitieverslag 18 maart

Afgelopen vrijdag mocht Sittard 5 al hun wedstrijd spelen uit bij Landgraaf 2.
Bas won zijn eerste partij met 8-11 in de vijfde set en verloor zijn andere twee wedstrijden.
Arno Donners verloor zijn eerste partij in de vierde set en won de tweede partij met 7-11 in de vijfde set. De laatste wedstrijd verloor hij met 14-12 in de vijfde set.
Arno van Hove verloor zijn enkelpartijen. De dubbel werd gespeeld en gewonnen door Bas en Arno Donners met 11-13 in de vierde set. De uitslag is dan 7-3.

Het eerste jeugdteam speelde thuis tegen Falco 2 en won met 8-2. Jip Coonen won weer zijn drie enkelpartijen en Boo en Juul (die inviel) wonnen twee partijen. De dubbel, die gespeeld werd door Jip Coonen en Boo, werd gewonnen met 11-7 in de derde set.

Het tweede jeugdteam speelde thuis tegen Fortus 1. Liz won knap drie partijen, Egor pakte twee potten en Pien won één wedstrijd. De dubbel werd gespeeld en gewonnen door Pien en Liz met 11-9 in de derde set. De uitslag is dan 7-3.

Het derde jeugdteam speelde thuis tegen Brunssum 2 en verloor nipt met 2-3. Jorn won twee partijen en Eva wist helaas geen wedstrijden. De dubbel, die gespeeld werd door Jorn en Eva, werd met 6-11 verloren in de derde set.

Kluis/Sittard 1 mocht thuis spelen (thuis bij Kluis) tegen het Markiezaat 1 en won met 8-2. Sam wist weer drie potten te pakken en heeft na vijftien gespeelde enkelwedstrijden nog altijd 100%. Andy en Michel wonnen twee partijen. De dubbel werd gespeeld en gewonnen door Sam en Michel met 11-4 in de vijfde set.

Sittard 2 speelde uit tegen Red Stars 3 en won met 2-8. Sander Lutt was “men of the match” en won drie wedstrijden. Sander Gelderman en Manuel moesten het doen met twee overwinningen. De partij die de heren verloren, waren beiden een vijfsetter. Sander L en Manuel wonnen de dubbel met 12-14 in de derde set.

Sittard 3 speelde uit tegen Never Despair 2 en wist geen wedstrijd te winnen. Michèl, Hans en Bernd wonnen geen enkelpartijen. Hans en Michèl verloren de dubbel met 12-10 in de vierde set.

Sittard 4 speelde thuis tegen Vijlen 1 en had het ook lastig. De eer werd ook dit keer weer gered door Jules. Hij wist namelijk zijn laatste partij met 16-14 te winnen, ondanks dat de tegenstander een punt verwijderd was van de overwinning meerdere malen. Rob en Jos wisten geen enkelpartijen te winnen. Fe dubbel werd kansloos verloren met 11-3 in de derde set door Jules en Jos.

Sittard 6 speelde thuis tegen Brunssum 3 en verloor met 2-8. Kjell en Chris wonnen één partij en Marc had niet zijn dag en won geen partijen. Er werden vier vijfsetters gespeeld en maar één wedstrijd werd gewonnen door Sittard 6. Dit was de eerste wedstrijd en die werd gespeeld door Kjell en de uitslag was 17-15 in de vijfde set. Marc en Chris speelden de dubbel en verloren met 5-11 in de vijfde set.

Sittard 7 speelde thuis tegen Fortus 1 en verloor ook met 2-8. Jip C was invaller vanuit de jeugd en verraste door twee partijen te winnen. Hij behaalde zo een rating stijging van meer dan 100. Ben en Tom P konden dit niet evenaren en verloren hun enkelpartijen. De dubbel werd gespeeld en verloren door Ben en Jip C met 10-12 in derde set.