Competitieverslag 26 november

Jeugdteam 1 speelde thuis tegen Falco 3 en won met 9-1. Jip C en Juul wonnen drie partijen en Egor pakte twee potten. De dubbel, die gespeeld werd door Jip C en Juul, werd met 11-8 gewonnen in de derde set. De spelers van jeugdteam 1 speelden nergens meer om, want waren vorige week al kampioen geworden.

Jeugdteam 2 speelde thuis tegen Quick/Schim 3. Boo wist als enige twee enkelpartijen te winnen. Liz en Pien wonnen geen enkelpartijen, wel wist Liz samen met Boo de dubbel te winnen met 11-5 in de derde set. De dames van team 2 staan derde in de poule en spelen zaterdag 3 december hun laatste wedstrijd thuis.

Jeugdteam 3 speelde thuis en verloor met 1-4. Jorn won zijn enkelpartij, Eva verloor haar enkelpartij en Jens verloor zijn twee enkelpartijen. De dubbel, die gespeeld werd door Jorn en Eva, werd met 8-11 verloren in de vierde set. Sittard 3 staat nu derde in de poule en spelen zaterdag 3 december ook hun laatste wedstrijd thuis.

Sittard 1 speelde thuis tegen VTV (N) en had kans om kampioen te worden. De eerste vier wedstrijden ging redelijk makkelijk voor Sam, Ken en Michel. De tweede wedstrijd voor Ken en Sam waren wel lastig. Ken won zijn partij met 11-4 in de vijfde set en Sam met 11-6 in de vijfde set. Michel won zijn tweede partij met 11-7 in de vierde set. Ken speelde als eerste zijn laatste partij, maar kwam helaas niet in zijn spel en verloor met 4-11 in de derde set. Michel en Sam wonnen wel hun laatste partijen. De uitslag is dan 9-1. Het was nu wachten op de uitslag van SVE 1. Sittard 1 en SVE 1 stonden voor hun laatste wedstrijd allebei op 60 punten. Wanneer SVE 1 even veel punten haalde als Sittard 1, zou Sittard 1 kampioen zijn. Helaas won SVE 1 met 0-10 van Alexandria 2 en hierdoor is SVE 1 eerste geëindigd in de poule. Komend seizoen zal Sittard/Kluis 1 weer spelen bij Kluis.

Benieuwd naar wat spannende rally’s van wedstrijden van afgelopen zaterdag?
Klik dan hier om meerdere filmpjes hierover te zien op onze Instagram pagina.

Sittard 2 speelde thuis tegen TTV Ede 1 en won met 7-3. Manuel was “man of the match” en pakte drie potten. Sander G en Sander L wonnen beide twee partijen. Sander G had het wel lastig in zijn tweede partij en verloor die wedstrijd bijna van een invaller. Gelukkig wist hij nog na een 0-2 achterstand in sets, de partij te winnen met 11-5 in de vijfde set. De dubbel werd gespeeld door Sander G en Manuel en verloren met 8-11 in de derde set. Sittard 2 staat vijfde na tien wedstrijden vijfde in de poule.

Sittard 3 speelde uit tegen Budilia 1 en verloor met 6-4. Michèl won twee partijen, Tom K won één partij en Hans won geen partijen. De dubbel, die gespeeld werd door Tom en Hans, werd met 8-11 gewonnen in de derde set. Sittard 3 is na tien wedstrijden derde geëindigd in de poule en blijven gehandhaafd.

Sittard 6 speelde uit tegen Brunssum 4. Chris en Roy wonnen twee partijen en Kjell voegde hier een overwinning aan toe. De dubbel werd gespeeld en gewonnen door Kjell en Chris met 9-11 in de derde set. Sittard 6 speelt zaterdag 10 december thuis tegen Brunssum 4 en moet dan minimaal vijf punten pakken om te handhaven in de 2de klasse. De winnaar over twee wedstrijden gezien, blijft in de 2de klasse.