Jeugdkamp 2023

Afgelopen weekend vond het Jeugdkamp 2023 plaats. Dit jaar vond het jeugdkamp plaats op de vereniging, in tegenstelling tot vorig jaar, toen we naar de Hoge Rielen in België gingen. Het Jeugdkamp was een groot succes en trok naast de begeleiders, veertien jeugdleden!

Op vrijdag kwamen de jeugdleden en begeleiders samen in het clubgebouw om de avond traditioneel te beginnen met het Rode Draad spel en het Moordspel. Dit jaar was er opnieuw een corveelijst, wat zeer gewaardeerd werd door de begeleiders. Na de uitleg van de spellen begon het eerste spel, het Nerf-schietspel, waarbij het doel was om zoveel mogelijk bekers omver te schieten, wat verrassend uitdagend bleek te zijn. Daarna werd er verstoppertje gespeeld, en had Jos zich in de laatste ronde op dezelfde plek verstopt als twee jaar eerder, namelijk in de boom. Nadat Jos een foto naar de anderen had gestuurd, werd hij uiteindelijk toch gevonden. De avond eindigde met een gezellig kampvuur, en de meesten gingen laat, terwijl sommigen nog later naar bed.

Op zaterdag begon de dag met een ontbijt gevolgd door het spel koekhappen.

Daarna maakten de jeugdleden en begeleiders zich klaar voor een uitstapje naar Steinerbos, waar Sam, Nadia, Niyah, René, Yaëlle en Elynn zich bij ons voegden. Voor Niyah en Elynn was dit hun eerste keer Jeugdkamp.

Bij terugkomst op de club genoten we van een “gezonde” maaltijd (friet en snacks). Na het eten werden de begeleiders en jeugdleden gedropt en moesten ze hun weg terugvinden naar de vereniging. De avond werd weer afgesloten met een kampvuur. Dit keer gingen de jeugdleden eerder naar bed dan op vrijdag, wat de begeleiders zeker waardeerden.

Op zondagochtend was er nog een ochtendspel gepland, gevolgd door een sportmiddag in de late ochtend en vroege middag. Tijdens deze sportieve activiteiten werden ook wat watergevechten gehouden, waarbij bekers water over jeugdleden en begeleiders werden gegooid. Daarna hielp iedereen mee met de grote schoonmaak voordat het Rode Draad spel van start ging. Dit jaar konden jeugdleden met het Rode Draad spel letters winnen, en aan het einde van het kamp probeerden ze het langst mogelijke woord te maken. De winnaar van het spel was Boo, die als eerste een cadeautje mocht uitzoeken. Alle jeugdleden mochten daarna nog een cadeautje uitkiezen. Jip C werd de winnaar van het Moordspel.