Plankentoernooi 2023

Op donderdagavond 6 juli jongstleden hebben we weer ons traditionele jaarlijkse plankentoernooi gespeeld.
Voorafgaand werd er nog even stil gestaan bij het recent overlijden van ons erelid en supporter van dit soort toernooien, Toon Jacobs.

Daarna gingen we van start
Met officiële wedstrijd “plankjes”, waar alleen een soort van schuurpapier op ligt, en werd er door haast 30 man fanatiek gestreden in de diverse poules. Niveau verschilde van een aantal deelnemende recreanten, tot aan 4 spelers van heren 1, ofwel 1e divisie niveau.
De een is er altijd behendiger in dan de ander, en dat zag je dan ook soms terug in een aantal verrassende uitslagen.
Uiteindelijk kwamen de echte toppers toch boven drijven in de knock out fase, met uiteindelijk een finale tussen Sam Geuskens en Michel Sijstermans.
Deze laatste is al eens ooit deelnemer op een WK voor tafeltennis planken geweest, dus zeer ervaren en behendig met een “plank”. Michel was dan uiteindelijk ook de terechte winnaar.

Einde was tegen middernacht haast, en iedereen heeft zich weer van zijn beste kant laten zien, naast het gebruikelijke hapje en drankje.
Tot volgend jaar maar weer!
Geschreven door: Hans Frings