kroniek door Ger Elschott

De oprichting van onze club vond plaats in 1960 waarbij de bezielende inbreng van de Vaan en Elschott niet vergeten mag worden. In het begin bestond ons ledenbestand uit enkele leden van Oud-Leijenbroek en voornamelijk uit de wijk Soestdijk. Onze speelzaal lag aan de Leijenbroekerweg tegenover de kerk; parochiecentrum, beheerd door volwassenen. Het bestuur, inmiddels uitgebreid, durfde het aan om een jeugdteam in te schrijven in de Limburgse tafeltennisbond en met succes.

De vereniging kende een opmerkelijke groei in vele opzichten en in 1963 werd ons eerste toernooi georganiseerd onder auspiciën van de afdeling Limburg. Na vele voorbereidingen en twee succesvolle speeldagen konden we bij de eindafrekening een mooi bedrag bijschrijven voor een Cor du Buy–Tafel. Ik moet daarbij vermelden dat alle mankracht werd opgeroepen om tot dit resultaat te komen.

De vereniging kende eind jaren 60 een grote bloeiperiode en er werd een avond vrij gemaakt voor de recreanten. In de competitie kregen we versterking van enkele coryfeeën uit Heerlen. Zij brachten ons 1ste seniorteam uit in de 1ste klas, maar na enkele jaren lieten deze tafeltennissers ons in de steek.

De competitiewedstrijden waren een waar feest en laten we de trainingsavonden niet vergeten. In 1982 was de verhuizing uit ons parochiecentrum onvermijdelijk. Wij vonden onderdak in Carperion, Rijksweg Zuid. In 1991 kwam een geweldige kans voor ons. De huidige speelzaal, voorheen een gehuurde zaal voor de huishoudschool, kwam plotseling vrij. Onze voorzitter riep een vergadering uit en de vereniging Limbrichterveld verhuisde mee. De officiële naam was derhalve TTV Sittard.

De inzet van velen maakte van de gymzaal een geweldige sfeervolle zaal met bar, keuken en voldoende opslagruimte. Onze club floreerde als nooit tevoren en deze ruimte vertaalde zich in een groot aantal nieuwe leden. Een hoogtepunt was zeer zeker de organisatie in 1990 van de Limburgs Kampioenschappen in de Philipshal, gelegen aan de kruisweg Rijksweg Noord – Dr. Philipstraat.

De vereniging kreeg een grote, welvarende pluim voor de voortreffelijke organisatie. Hulde!

Ons home was er ook vaak voor verschillende andere activiteiten:
Mosselavond: reeds meer dan 20 jaar een voltreffer op de kalender.
Dartstoernooi: onder de leiding van enkele leden voorzag ook dit festijn in een grote behoefte.

Tenslotte wil ik eindigen met de internationale Inter Cups en last but not least, de promotie van team 1 naar de 1ste divisie.

Ik spreek de hoop uit dat velen zich blijven inzetten voor onze vereniging die groeit en bloeit als nooit tevoren.

Uw kroniekschrijver, Ger Elschott.