Competitieverslag 22 april

Het eerste jeugdteam speelde hun laatste wedstrijd uit tegen Quick/Schim 3 en won met 1-9. Jip C en Jip L wonnen drie enkelpartijen. Boo won twee wedstrijden en verloor haar laatste partij met 11-5 in de vijfde set. De dubbel, die gespeeld werd door Boo en Jip C, werd met 8-11 gewonnen in de derde set. Het eerste jeugdteam staat eerste in de poule met 82 punten na tien gespeelde wedstrijden.

Het tweede jeugdteam speelde uit tegen Kluis 1 en won met 3-7. Egor speelde zijn drie enkelpartijen allemaal in vijfsets en wist twee partijen te winnen. Juul en Liz wonnen beiden twee enkelpartijen in drie sets. Ook wisten Juul en Liz de dubbel te winnen met 4-11 in de vierde set. Het tweede jeugdteam heeft nog een partij op de planning staan.

Het derde jeugdteam speelde hun laatste wedstrijd uit tegen Heksenberg 1 en verloor met 4-1. Jorn en Eva wonnen geen enkelpartijen, maar wisten wel de dubbel te winnen met 8-11 in de vijfde set.

Kluis/Sittard 1 speelde hun laatste wedstrijd thuis tegen de nummer twee in de poule, Vriendenschaar 1. Michel en Andy wonnen drie partijen en Sam won twee partijen. De dubbel werd gespeeld door Sam en Michel en gewonnen met 11-6 in de derde set. Een week eerder wist Kluis/Sittard 1 al kampioen te worden door de 8-2 overwinning op Taverbo. Komend seizoen mag het combinatieteam voor de tweede keer 1ste divisie gaan spelen!

Sittard 2 speelde hun laatste wedstrijd uit tegen Hercules 2 en won met 0-10! Sander L, Sander G en Job wonnen hun enkelpartijen en Sander G en Job wonnen ook de dubbel met 7-11 in de vierde set. Helaas hebben de heren van Sittard 2, één week eerder met 6-4 verloren van Belcrum 1. Hierdoor eindigt Sittard als tweede in de poule met drie punten achterstand op de nummer één, Belcrum 1.

Sittard 3 speelde thuis tegen Maastricht 1 en won met 6-4. Michèl en Bernd wonnen twee partijen en Richard won één partij. De dubbel werd gespeeld door Richard en Bernd en gewonnen met 11-5 in de vierde set. Sittard 3 is ook klaar met hun competitieseizoen en zijn laatste geëindigd in de poule.

Sittard 4 speelde thuis tegen Landgraaf 1 en won met 1-9. Jos won één partij in de vijfde set na een 0-2 achterstand in sets van Frank Moonen. Richard van Bommel en Rob wonnen geen enkelpartijen. De dubbel, die gespeeld werd door Richard en Jos, werd met 7-11 verloren in de vierde set. Er werden maar liefst vijf vijfsetters gespeeld! Sittard 4 staat na 11 gespeelde wedstrijden laatste in de poule.

Sittard 6 speelde thuis tegen Landgraaf 3 en verloor met 1-9. Petra en Jip wonnen geen enkelpartijen. Marc redde voor het zesde team de eer, door één partij met 11-8 te winnen in de vijfde set. De dubbel werd gespeeld en verloren door Marc en Petra met 8-11 in de vijfde set.

Sittard 7 speelde uit tegen Kluis 1 en verloor met 8-2. Ben en Tom P wonnen één enkelpartij en Stefan won helaas geen wedstrijden. De dubbel, die gespeeld werd door Stefan en Ben, werd met 12-10 verloren in de vierde set.

Dank aan Guido Hahnraths voor de foto’s!