Competitieverslag 16 september

Na de aftrap van de competitie door het derde en vierde jeugdteam, was het nu de beurt aan de overige teams (met uitzondering van seniorenteam vijf en zes) om te beginnen met de najaarscompetitie.

Het eerste jeugdteam, dat momenteel actief is in landelijke klasse C, behaalde een overwinning van 6-4 op Tanaka 1. Jip C won drie wedstrijden, elk in drie sets. Boo slaagde erin om één wedstrijd te winnen met 11-4 in de vijfde set en ook Jip L won een partij. De dubbelpartij werd gespeeld en gewonnen door Jip C en Boo met een score van 11-7.

Het tweede jeugdteam, een combinatie team tussen Quick en Sittard, speelt dit seizoen in de eerste klasse. De dames wonnen ruim met 9-1 tegen Kluis 1. Maar liefst zes wedstrijden werden gewonnen in drie sets! Juul en Joes leverden een perfecte prestatie door al hun wedstrijden te winnen en wonnen ook de dubbelpartij met 11-6 in de vierde set. Lynn won twee wedstrijden en moest er één prijsgeven met 6-11 in de derde set.

Het derde jeugdteam, actief in de tweede klasse, leed een nederlaag van 3-7 tegen Elsloo 1. Zowel Jorn, Egor als Jens behaalden elk één wedstrijdoverwinning. De dubbelpartij, gespeeld door Jorn en Egor, werd helaas met 8-11 verloren in de derde set.

Het vierde jeugdteam, actief in de derde klasse, sleepte een overwinning binnen met een score van 3-2. Zowel Fenne als Liz wonnen elk één wedstrijd en wisten ook de dubbel te winnen met 11-7 in de derde set.

Het eerste seniorenteam, dat deelneemt aan de eerste divisie, ging de strijd aan met TTV Ede 1 en wist met 7-6 te winnen. Sander G, in zijn eerste seizoen in de eerste divisie, leverde een bewonderenswaardige prestatie door twee wedstrijden te winnen. Sam en Michel behaalden eveneens twee wedstrijdoverwinningen en Andy voegde er nog één aan toe met een score van 11-4 in de derde set. Helaas werd de dubbelpartij, gespeeld door Sam en Michel, met 10-12 verloren in de vierde set.

Het tweede seniorenteam, uitkomend in de tweede divisie, nam het op tegen Alexandria 2 en verloor met 5-8. Job en Stefan wonnen elk twee wedstrijden, terwijl Manuel en Tom helaas geen wedstrijden konden winnen. De dubbelpartij werd gespeeld en gewonnen met een score van 11-6 in de vierde set door Manuel en Job.

Het derde seniorenteam, dat dit seizoen speelt in de eerste klasse, begon hun seizoen met een uitwedstrijd tegen Brunssum en had een moeilijke start. Gelukkig redde Michèl de eer door één wedstrijd te winnen met 7-11 in de vijfde set. Richard en Bas slaagden er helaas niet in om wedstrijden te winnen. De dubbelpartij, gespeeld door Richard en Michèl, werd met 11-6 verloren in de derde set.

Het vierde seniorenteam, dat dit seizoen speelt in de tweede klasse, startte hun competitie tegen Venlo 1 en behaalde een overwinning van 1-9. De heren hadden vooraf verwacht dat ze met een ruime overwinning naar huis zouden gaan, maar het bleek toch uitdagender dan gedacht. Er werden maar liefst vier vijfsetters en vier viersetters gespeeld. Jos en Jules behaalden beide drie wedstrijdoverwinningen, terwijl Rob hier nog twee aan toevoegde. Jules en Jos speelden ook de dubbelpartij en wonnen deze met 10-12 in de vierde set.

Het vijfde en zesde seniorenteam beginnen volgende week aan hun seizoen en konden genieten van de wedstrijden van de twee divisieteams die thuis speelden.