Competitieverslag 14 oktober

Het eerste jeugdteam, dat vorige week een zware nederlaag leed met 10-0 tegen Red Starts, herpakte zich en stond tegenover Never Despair 1. Onder begeleiding van coaches Job en Roy slaagde het jeugdteam erin om vijf wedstrijden te winnen. Jip C triomfeerde in twee en behaalde met Boo ook de overwinning in de dubbelspelwedstrijd met 11-6 in de vijfde set. Jip L en Boo pakten elk één overwinning mee.

Het tweede jeugdteam, een combinatieteam tussen Sittard en Quick, speelde uit tegen Destatec 1. Lynn en Joes wonnen beiden twee wedstrijden, waarbij Juul nog een overwinning aan haar naam toevoegde. De dubbel, gespeeld door Joes en Juul, werd met 11-6 verloren in de vierde set.

Het derde jeugdteam speelde op vrijdagavond thuis aan tegen Falco 2. Jens en Egor behaalden beide twee overwinningen, terwijl Jorn één wedstrijd in de wacht sleepte. Helaas verloor het duo Jens en Egor, de dubbelspelwedstrijd met 12-14 in de vijfde set. De andere drie vijfsetters gingen allemaal naar Falco, waardoor de uitslag 5-5 was.
Op zaterdag speelde het derde jeugdteam nog een wedstrijd, dit keer tegen Red Stars 3, waarbij ze met 6-4 wonnen. Jorn presteerde sterk en won drie wedstrijden, Egor voegde twee overwinningen toe en Jens behaalde één zege. De dubbel, die gespeeld werd door Jorn en Jens, werd met 4-11 gewonnen in de vijfde set. De uitslag is dan 6-4.

Het vierde jeugdteam speelde ook thuis en versloeg Red Stars 4 met 4-1. Liz behaalde twee overwinningen en voegde hier nog een dubbelspeloverwinning aan toe met Fenne, met een score van 11-7 in de vijfde set. Fenne won één wedstrijd.

Sittard 1 speelde thuis tegen Bergeijk 1 en won overtuigend met 9-4! Sam en Andy waren de uitblinkers en behaalden beide drie overwinningen. Michel behaalde twee zeges, terwijl Rachel nog een extra overwinning toevoegde. De dubbelspelwedstrijd, gespeeld door Sam en Michel, werd met 8-11 in de vijfde set verloren.

Sittard 2 speelde thuis tegen Red Stars 1 en verloor nipt met 6-7. Stefan en Manuel behaalden beide twee overwinningen en voegden hier een dubbelspeloverwinning aan toe met 11-4 in de vijfde set. Sander L leed aan een vormdip en behaalde slechts één overwinning. Job wist helaas geen wedstrijden te winnen en was niet in staat om de laatste wedstrijd te spelen vanwege rugpijn.

Sittard 4 speelde op vrijdagavond ook thuis tegen Elsloo 1 en had het moeilijk. Jos was de uitblinker en behaalde drie overwinningen. Rob voegde twee zeges toe, maar Jules had een mindere dag en behaalde slechts één overwinning en verloor 69 punten aan rating. Het duo Jules en Jos verloor de dubbelspelwedstrijd met 5-11 in de derde set, en de uitslag was 6-4.
Op zaterdag ging Sittard 4 op pad naar de koploper, Koningslust 1, en verloor met 7-3. Jos speelde opnieuw goed en behaalde twee overwinningen. Jules pakte een enkele overwinning, maar Richard wist zijn vorm van vorig seizoen nog niet te vinden en bleef zonder overwinningen. Het duo Jos en Richard verloor de dubbelspelwedstrijd met 11-8 in de derde set.

Sittard 5 speelde uit tegen Heksenberg 2 (Heerlen) en won ruim met 2-8. Joop behaalde drie overwinningen, terwijl Joeri en Arno D beiden twee partijen wonnen. Joeri en Arno wonnen ook de dubbelspelwedstrijd met 6-11 in de vijfde set. In totaal werden er zeven vijfsetters gespeeld, waarvan Sittard 5 er zes won!

Sittard 6 speelde uit tegen Heksenberg 4 en behaalde een overtuigende overwinning van 1-9! Stefan en Tom wonnen beide drie wedstrijden, terwijl Ben twee zeges behaalde. Het duo Ben en Stefan won de dubbelspelwedstrijd met 9-11 in de vijfde set. Sittard 6 speelde vier vijfsetters, waarvan ze er drie wonnen.

Na het afronden van de competitiewedstrijden trokken de jeugdige seniorenspelers gezamenlijk naar de 90s-party, waarmee de avond succesvol werd afgesloten.