Jeugdranglijst Toernooi Tilburg A- en B- klasse

Op zondag 12 november 2023 trokken we vroeg in de ochtend met onze jeugdleden Jens Bontemps en Juul & Boo Ploemen naar het jeugdranglijst toernooi in Tilburg.

Om de jeugd achter de tafel te ondersteunen zijn maar liefst drie coaches meegereisd. Job Hoedemakers coachte Juul, Bart Ploemen stond klaar voor Jens en ‘last but not least’; Ons in Tilburg woonachtig lid Reinout Reijnders stond de hele dag voor Boo paraat.
Ook waren de ouders van Jens naar Tilburg afgereisd om de equipe te ondersteunen.

Jens Bontemps en zijn enthousiaste coach Bart Ploemen

Jens Bontemps had, volgens zijn coach Bart, een hele leerzame dag.
Hij mocht o.a. tegen Hugo Platzbeecker (Red Stars Venray), Pepijn Potters (Play Fair Leimuiden) en Stijn Schuur (van Argus uit Harkstede) aantreden. Bepaald geen ‘pannenkoeken’. Helaas bleken alle tegenstanders van Jens een maatje te groot. Jens bleef desondanks de hele dag op en top geconcentreerd spelen. Hij nam de aanwijzingen van Bart ter harte en ging gedurende de dag steeds beter (en meer zijwaarts) bewegen. We weten waar we aan kunnen werken om deze topper nóg beter te maken, maar… plezier gaat voorop. Jens, je hebt het súper gedaan!

Boo Ploemen in actie de Meisjes B-Klasse meisjes <17

Boo Ploemen had een hele goede dag. Waar het de laatste toernooien wel eens aan ontbrak, was het vertrouwen in haar eigen spelkwaliteiten. Maar vanaf de eerste minuut van dit toernooi was haar zelfvertrouwen hélemaal terug! Boo had vanaf gelijk de juiste ‘drive’ en mede daardoor speelde ze de sterren van de hemel.
De tweede tegenstander van de dag was regerend Nederlands kampioene in de B-licentie, Lienke Stijnen van onze vrienden van TTV Elsloo. Wát een triller maakten de meiden er van!
Coach Reinout was zichtbaar gespannen en vader Bart ijsbeerde door de zaal. Gelukkig moest Jens tegelijk spelen, als Bart nóg meer van de wedstrijd had kunnen zien, had hij een (spreekwoordelijke) hartverzakking gekregen. Boo won met een ‘sorry-bal’ de wedstrijd in de vijfde set met 12-10! Wát een spanning en emotie bij de beide dames na afloop van deze pot.
In haar poule verloor Boo deze dag slechts één wedstrijd, om uiteindelijk in de halve finale tegen de op papier veel sterkere Dominique Goossens uit Almere te stranden. De vijfde set verloor Boo nipt, met 11-9. Ze kan tevreden op een heel mooi toernooi terugkijken.

Juul Ploemen in de A-klasse voor meisjes <15 jaar

Dan hebben we nog TTV-Sittards toernooitijger Juul Ploemen. Juul komt uit in de A-klasse, waarin ze samen met haar teamgenoten Lynn Theunisz en Joes Slakhorst van TTV Quick’72 Schimmert uit komt. Opnieuw bevestigden de drie Limburgse meisjes bij de beste vier dames onder 13 jaar in Nederland te horen.
Deze drie toppers mochten niet alleen in hun eigen leeftijdscategorie uitkomen, maar ook in de categorie met meisjes A-klasse tot 15 jaar. Hierdoor werden ze extra uitgedaagd… én met resultaat!

Coaches Reinoud en Bart tijdens een van de weinige rustmomenten op de tribune.

Juul verloor tot aan de finale (meisjes <13 jaar) geen enkele wedstrijd. Haar vriendin Joes wist hun eigen teamgenote Lynn in de halve finale nipt te verslaan. De finale was dus een Limburgse aangelegenheid. In die finale wist Joes, gecoacht door hun gezamenlijke teamcoach Anita Slakhorst, precies de zwakke plek van Juul te vinden. Joes speelde een waanzinnig sterke wedstrijd en won met haar hoge tempo zeer terecht van de inmiddels vermoeide Juul.

Bij de meisjes onder 15 jaar eindigde het avontuur van Juul na drie overwinningen in de kwartfinale tegen Floortje Gerritsen van Trias. Floortje speelt daar met een rating van 1480 in het 1e damesteam landelijk 1e divisie. Juul, met haar rating van op dat moment nog onder de helft daarvan, speelde een puike pot. Toch moest ze in drie games haar meerdere erkennen.
Floorje haalde de finale, nadat ze ook in de halve finale in drie games van Joes Slakhorst wist te winnen.

Joes Slakhorst van TTV Quick’72 Schimmert en Juul Ploemen van TTV Sittard. 1e en 2e plaats bij de meisjes A-klasse tot 13 jaar.

Na een héle lange dag in de sporthal (het was al donker toen we naar buiten liepen), zijn we nog gaan eten bij ’t Elfde Gebod in het centrum van Tilburg. De dames Ploemen vonden het weer voor de winterjas, maar een korte broek en slippers staan daar best hip onder. We hebben deze mooie dag heerlijk afgesloten en geproost op deze sportieve & mooie dag.

Loon na werken! Lekker op de slippers uit eten…

Graag wil ik bij deze de volgende mensen bedanken:
* Rob Gubbels – voor het aanmelden en regelen. Waardevol!
* Job Hoedemakers – voor het volledig belangeloos coachen van Juul
* Reinout Reijnders – voor het volledig belangeloos coachen van Boo
* Ties en Audrey – voor het rijden én voor het vertrouwen in de coach van jullie jongste zoon

Ik hoop in de komende jaren nog veel meer jeugdleden van TTV Sittard te mogen begeleiden bij toernooien. Klein of groot, in Limburg en daar buiten. Tijdens deze toernooien kan ik écht genieten van de inzet, de passie, de spanning én de vriendschappen die ontstaan tussen kinderen én ondersteuners van de verschillende verenigingen. Op naar het volgende toernooi!