Bas Cremers – Secretaris

Wat vind je heel leuk om te doen?
Ik vind het erg leuk om te reizen. Tijdens mijn studie heb ik een half jaar in Amerika gewoond. Na mijn studie heb ik samen met Bart een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika en is mijn liefde voor dit continent ontstaan. Met name de combinatie van de mooie natuur, lanschappen en wildlife spreekt me hier erg aan. In de jaren daarna heb ik nog tweemaal een Afrika reis gemaakt met mijn vrouw en vrienden. Ook hebben we een rondreis gemaakt door het westen van de VS, ook erg mooi.
Sinds de geboorte van mijn twee zoons zijn we het wat dichter bij huis gaan zoeken en de laaste jaren zijn we steeds in Denemarken geweest, ook een heel mooi land.  Daarnaast ben ik voor mijn werk de laatste jaren ook regelmatig in Singapore en Maleisië geweest, hetgeen ook erg mooie ervaringen zijn. Niet dat ik er veel tijd heb gehad voor sightseeing, maar de kennismaking met de geweldige lokale gerechten waren onvergetelijk!

Op welke manier beleef je plezier aan je bestuursfunctie bij TTV Sittard?
Doordat we samen met een leuke enthousiaste groep aan de toekomstplannen voor onze club werken. Ieder met zijn eigen sterkte en ideeën. We zijn nu al ruim 1,5 jaar samen bezig en het is erg leuk om te zien hoe we elkaar aanvullen. Daarnaast is er een een goede mix van serieus bezig zijn en ontspannen met elkaar relativeren aan de bar!
Het was erg jammer dat we de geplande overdracht op de ALV uitgesteld werd, aangezien we een lekkere flow hadden na de succesvolle inloopavond van februari.
Nu met alle Corona beperkingen wordt de uitdaging nog wat groter, maar ik heb er alle vertouwen in dat we het met dit team en jullie hulp (want die hebben we hard nodig!) voor elkaar krijgen!
we staan te popelen om het stokje over te nemen en zelf aan de slag te gaan.

Welke andere hobby’s heb je?
Naast tafeltennis probeer ik 2x per week hard te lopen. Verder gooi ik graag een pijltje op ’t dartbord. Naast deze sporten vind ik het ook leuk om te koken. Twee jaar geleden heb ik Joop mogen helpen bij het maken van een heerlijke rijsttafel voor ons jaarlijks team etentje.

Wanneer heb jij ‘lekker gespeeld’?
Als ik een competitiewedstrijd of trainingswedstrijd vol aan de bak moet en voor elk punt moet knokken. Het liefst 5 sets die eindigen met 2 punten verschil en dan maakt het niet meer uit of je wint of verliest, als het spel lekker loopt en je alles hebt kunnen geven…. Dan heb ik lekker gespeeld.

Heb je nog een bijzondere hobby, eigenschap of een afwijking?
Niet dat ik weet, maar wat is niet is kan nog komen 😉 En wat de een normaal vind, vind de andere heel bijzonder, of zoals ze bij klaverblad zeggen: als je maar lang genoeg gewoon blijft, wordt je vanzelf bijzonder”

Een typische uitspraak van Bas is:
“Waarom moeilijk doen als het ook samen kan”
  of
 “De kunst van goed overdragen is loslaten op het juiste moment”