Competitie 19 september 2020

Ook de landelijke competitie is weer van start gegaan. Heren 1 kreeg meteen de concurrent voor handhaving op bezoek: Hilversum 3.
De spanning was merkbaar, de eerste 4 wedstrijden werden gespeeld in 5 games. Sam ging met de volle winst ervandoor, Sander voegde hier 1 winstpartij bij toe.

Heren 2 kreeg het sympathieke Smash (M) 1 op bezoek. Dit is een serieuze kandidaat voor de titel in deze poule. Job was heel dichtbij in zijn eerste partij, die hij verloor met 13-15 in de vijfde. Maar uiteindelijk moest Jack Breukers op wilskracht en conditie de Sittardse eer redden. Uitslag: 1-9

Heren 3 mocht de zaterdagavond spenderen in Heksenberg. Daar speelde het tegen TTV Lybrae Heerlen 1.
Niet de favoriete zaal van John Jongen, dus die had zichzelf aan de kant gezet. Tom Kasperski en Michel pakten hier de volle winst, Yaëlle won een partij in vier games en verloor er twee in vijf.

Heren 4 had ook een late uitwedstrijd op de planning.
Uit naar Red Stars 4, het bleek ook niet een succesvolle avond te worden. Er werden twee partijen in vijf games gespeeld. Maar helaas moest dit team met lege handen naar huis.

Heren 5 speelde een klassieke derby tegen Kluis 3. Richard van Bommel is bezig met een super comeback, hij wint alweer al zijn potten. Caitlynn staat ook na deze week nog op 100%. Het werd 7-3 voor Sittard.

Heren 6 mocht aantreden tegen onze vrienden uit Brunssum. Hier werd maar een enkele 3-setter gespeeld. Dat het gelijk opging blijkt ook uit de stand: 5-5. Arno Donners en Joeri wonnen twee wedstrijden en Joop een.

Heren 7 had het zwaar tegen TTC 4. Alleen Niels kon voor een puntje zorgen. Alle zeilen moeten worden bijgezet om van die laatste plek af te komen.

Heren 8 speelde uit tegen Maastricht 4. Aan Tom Pelzer was te merken dat hij zich thuis voelde. Voor de tweede keer op rij werd hij Man of the match. Weliswaar twee keer nipt in vijf. Jack Rolink en Gied wonnen er twee, maar Gied moest helaas de laatste wedstrijd opgeven. Het werd 3-7.

Heren 9 speelde uit tegen Brunssum 6. Hier zaten ook een paar spannende 5-setters bij.
Maar de overwinning van 4-6 ging naar Sittard. Marcel, Kjell en Ben wonnen alle twee partijen.

Jeugd 1 speelde uit tegen Kerkrade ’68 1. Boo en Liz behaalden voor de tweede keer op rij de maximale score van 0-5. Als ze dit kunnen vasthouden worden ze met gemak kampioen.

Jeugd 2 speelde uit tegen Kluis 3. Hier werd ook een overwinning behaald van 1-4. Indy, Jorn en Luca wonnen elke hun enkel en de dubbel.

Jeugd 3 mocht op bezoek bij Red Stars 5. Door een winstpartij van Juul en van Pien werd hier het eindresultaat 3-2.