Aan tafel met… Chantal Martens

Elke keer wordt een lid, vriend of sponsor van de club geïnterviewd.
In deze editie zitten we aan tafel met Chantal Martens.

Vertel eens iets over jezelf?

Ik ben getrouwd en heb een zoon en een dochter. Ik heb vroeger gewerkt als gastvrouw bij Japans Restaurant Teo’s Dynasty te Sittard samen met mijn man. Na 5 jaar hier gewerkt te hebben zijn we gestopt met werken in de horeca om onze kinderwens uit te laten komen. Mijn man heeft zich toen omgeschoold tot schilder en is met een compagnon zijn eigen schildersbedrijf E&M Schilderwerken begonnen. Ik heb 17 jaar gewerkt bij CZ en ben daarna gaan werken in ons eigen bedrijf. Het werd zo druk waardoor ik heb het administratie werk heb overgenomen. Dit werk doe ik nu 14 jaar. Neem eens een kijkje op onze website: www.em-totaalservice.eu.

Hoe ben je bij TTV Sittard terecht gekomen?

Ik ben vroeger met tafeltennis in contact gekomen toen ik 7 of 8 jaar was. Wij hadden toen een tafeltennistafel thuis staan. Mijn moeder leerde het me want mijn broers wilden niet met hun ‘jonge zusje” spelen. Uiteindelijk had ik besloten om me aan te melden bij de tafeltennisclub TTV Bartok (Born)  toen ik 9 jaar was. Ik vond het  heel leuk en was ook erg trots toen ik met medailles en bekers thuiskwam na toernooien. Ik speelde competite en zat toen samen met Resie Dullens en Veronique Esser in een meisjesteam en mocht zelfs een keer invallen bij een landelijk dames team jeugd. We kregen training van John Leenders. Toen ik 16 jaar was kwam er een leuke jongen in beeld, nu mijn man en ik ben 3 jaar later gestopt met tafeltennis.   Meer dan 20 jaar later, toen de kinderen groot genoeg waren, ben ik weer gaan tafeltennissen bij TTV Bartok. Helaas ging deze club in 2013 failliet en moest ik een keuze maken waar ik verder wilde spelen. Verschillende leden gingen toen naar TTV Maasbracht en  ze wilden dat ik ook meekwam. Deze club bestond toen echter uit 8 personen en dat was geen uitdaging. Doordat ik heb gestudeerd en gewerkt in Sittard voelde Sittard als “mijn stad”. De keus was snel gemaakt om naar TTV Sittard te komen.

Wat mis je het meest nu je even niet naar de club toe kan komen?

Steeds meer besef ik dat bewegen erg belangrijk is, zeker nu ik wat ouder wordt, dus die beweging mis ik zeker. Normaal kom ik regelmatig op de dinsdagavond en donderdagavond tafeltennissen. Ook mis ik de sociale contacten met iedereen en de gezelligheid aan de bar op de donderdagavond.

Wat is je leukste ervaring bij TTV Sittard?
De leukste ervaring vind ik de clubgerichte toernooien. Zo vind ik het Kerst-dubbel Toernooi, het Plankentoernooi en het Hering-Woosj toernooi altijd erg gezellig. Ik vind het dan vooral leuk dat ik tegen iedereen kan spelen. De integratie tussen recreanten en competitiespelers vind ik erg belangrijk. Ook heb ik onlangs meegedaan aan een clinic van mijn idool Bettine Vriesekoop ( dit was dan wel in Geleen in niet in Sittard, sorry ) en ze heeft zelfs nog even tegen me gespeeld. Wat een interessante vrouw!

Wanneer heb jij lekker gespeeld?
Ik ben in m’n jeugd derde op de Limburgse kampioenschappen geworden en dat vond ik toen geweldige wedstrijden. Ik vind het ook fijn als ik mijn eigen spel kan spelen tijdens een wedstrijd, of ik nu win of verlies.

Heb je nog een bijzondere hobby of eigenschap of een afwijking?

In die 20 jaar dat ik geen lid was heb ik nog heel veel verschillende dingen gedaan. Zo heb ik in 1992 mijn motorrijbewijs gehaald en ik heb toen veel met de motor door Europa gereden. Ik ben zelfs een keer met de kinderen in het zijspan naar Spanje gereden. Daarnaast gingen we ook vaak het water op, de Oostzee in Noord Duitsland en nog steeds. Eerst hadden we een zeilboot en later ruilden we deze voor een motorboot.  Als laatste gingen we ook vaak skiën en natuurlijk ook après-skiën. 😉

Wat is een typische uitspraak van Chantal?
De typische uitspraak die ik heb is vooral ontstaan door de jaren heen. Dit komt omdat ik een paar goede vrienden op jonge leeftijd heb verloren en sindsdien is mijn favoriete uitspraak: “laten we het leven vieren”!

Eén reactie