Aan tafel met… Nathan Bakker

Elke keer wordt een lid, vriend of sponsor van de club geïnterviewd.
In deze editie zitten we aan tafel met Nathan Bakker.

Vertel eens iets over jezelf?

Ik ben Nathan Bakker, 41 jaar en woon samen met mijn vrouw Annick en twee dochters Eva en Marit sinds 2013 in Sittard.
Tot mijn 18e heb ik in Schaesberg (Landgraaf) gewoond, daarna ook nog in Ubach en Worms.
Toen ik bezig was aan mijn opleiding MTS/HTS besefte ik dat mijn interesses meer in de watertechnische sector lagen.

In Velp, vlakbij Arnhem waar ik op kamers zat, heb ik de Agrarische hoge school afgerond. Dat was ook de tijd dat ik Annick leerde kennen.
Messenger bestond nog niet zolang of ik had al contact met iemand uit de omgeving Lier (België) Dat klikte goed en naderhand is Annick ook bij mij op kamers komen wonen. Dit werd oogluikend toegstaan, want het pand werd eigenlijk alleen verhuurd aan studenten.

Na een tussenstop in Lanaken zijn we op zoek gegaan naar vastigheid, er heerste krapte op de arbeidsmarkt, dus zijn we in de buurt van onze opleiding beland.
Eva is in 2010 in Nijmegen geboren, wij woonden toen in Wychen. Ik was nog steeds gedetacheerd en heb hier en daar aan wat projecten gewerkt. Uiteindelijk zijn we in een appartement in Roermond terecht gekomen, dit was dichter bij mijn ouders. Maar toen Marit werd geboren was dit ook alweer te klein en zijn we op zoek gegaan naar een eigen huis. Dit hadden we gevonden in Overhoven, Sittard. Inmiddels had ik ook toevalligerwijs een mooi aanbod gekregen van een ingenieursbureau om in Schaesberg te komen werken, dus de cirkel is weer rond.

Hoe ben je bij TTV Sittard terecht gekomen?

Ik heb Bart Ploemen leren kennen doordat mijn dochter Eva in de klas heeft gezeten bij Juul, de dochter van Bart.
Bart nodigde mij een keer uit om op dinsdag te komen tafeltennissen. In Landgraaf had ik vroeger, toen ik een jaar of 11 was, ook al eens gespeeld.
Dat was weliswaar maar een jaartje, maar ik voelde me niet echt betrokken bij die club. Ik heb ook maar een medaille in die tijd gewonnen. Dat was de 3e prijs van de basisschool kampioenschappen.
Toen ik in Sittard voor het eerst kwam spelen kreeg ik meteen commentaar op mijn batje. De rubbers waren nog gladder dan glad. René Hoeksema heeft toen een nieuw batje voor me geregeld bij onze trainer Guido.

Wat mis je het meest nu je even niet naar de club toe kan komen?

Los van het spelen mis ik ook natuurlijke het sociale aspect. Ik speelde bijna elke dinsdagavond en vrijdagochtend.
Om een beetje op conditie te blijven probeer ik regelmatig lange stukken te wandelen. Vooral door het vele thuiswerken merk ik wel dat ik behoefte heb aan beweging.
Ik loop ook vaak de trap op en af want ik moet mijn eigen koffie halen als ik thuis werk (Annick lacht)

Wat is je leukste ervaring bij TTV Sittard?

Volgens mij heeft Bart eens een idee gehad om een ouder kind toernooi te organiseren. En voordat ik het wist was ik een van de organisatoren.
Het leek mij wel een leuk idee om een sponsor te zoeken voor dit evenement. Ik ben toen de Plus binnengelopen en zij wilden hier aan meewerken.
We hebben toen een hele uitgebreide lunch gesponsord gekregen, bestaande uit broodjes, salades, drinken en gebak. Het was een hele leuke geslaagde eerste editie van het ouder kind toernooi, zie ook hier het verslag.

Wanneer heb jij lekker gespeeld?
Zoals ik al eerder zei speel ik elke dinsdag en vrijdag tegen verschillende tegenstanders. Ik ben niet echt fanatiek maar speel meer voor de lol.
Het is wel leuk dat iedereen een unieke speelstijl heeft. Zoals Sladjan met zijn effecten en Jean Paul met de penhoudersgreep.
Laatst heb ik ook nog deelgenomen aan een clinic van Betine Vriesekoop, ik heb zelfs een paar goede returns tegen haar geslagen.

Heb je nog een bijzondere hobby of eigenschap of een afwijking?

Dat ik nog altijd naar Roda ga kijken, nu even niet, maar ik ben wel een seizoenskaarthouder. Soms ga ik ook met een collega die hier in de buurt woont naar een wedstrijd van Fortuna kijken. Van mijn familie kreeg ik al commentaar dat ik in Sittard ging wonen. Ik ben van mening dat een beetje rivaliteit moet kunnen, maar uiteindelijk is het allemaal maar een spelletje waar we ons mee moeten vermaken.
Thuis doe ik ook vaker bordspelletjes of gamen met de kinderen. Eva zegt: We spelen dan met de vrouwenteams in Fifa ’16. Nathan zegt: In dit jaar doet Roda nog mee.
Ook speel ik wel eens voetbal manager games, maar hier ben ik meer bezig met de grafische instellen dan het spel zelf.

Wat is een typische uitspraak van Nathan?

Ik heb niet echt een typische uitspraak, je kunt wel goed aan me horen dat ik verschillende accenten heb overgenomen.
Soms een beetje Landgraafs soms een beetje Noord Hollands (West Fries). Vroeger werd me ook wel eens gevraagd om een stemmetje na te doen.