Competitie 13 November

Team 1 verscheen met de sterkste opstelling aan de start bij Red Stars 2. Een goede uitslag, net zoals de thuis wedstrijd, is een vereiste om mee te blijven doen voor het kampioenschap. Deze wedstrijd werd het 2-8 door twee overwinningen van Sam en twee van Ken, Michel Sijstermans was man of the match en trakteerde het publiek en zijn tegenstanders nog op een paar magische ballen uit zijn trukendoos.
Team 1 staat nu op één puntje achterstand tweede. Volgende week komt de nummer 1 op bezoek in Sittard.

Team 2 had een ongeslagen status hoog te houden. Maar met twee invallers zou dat heel lastig worden. Volgens de kopman Job zou alles beter dan 10-0 mooi meegenomen zijn. Job wint makkelijk zijn eerste partij, invallers Richard Cords en Michèl waren vrij kansloos. Maar toen kwam de dubbel Maarten/Patrick vs. Job/Richard. Deze spannende 5-setter (9-11, 11-9, 14-12, 11-13, 7-11) werd beslist in het voordeel van Sittard. Daarna won Job de eerste keer van Robert van den Bosch en ineens staan we 2-3 voor. Helaas komen we weer 5-3 achter. Maar uiteindelijk is het toch nog 5-5 geworden.
Richard Cords speelde de laatste pot erg goed en weet een 2-0 achterstand om te zetten in zijn eerste winstpartij in zijn 3e divisie debuut.

Team 3 is al begonnen met de playoffs voor handhaving. Thuis tegen Hercules 2 wordt het 4-6. Max is hier man of the match. Hij heeft maar twee games afgegeven. Tom en Jack hadden het lastig en konden geen partij in winst omzetten. Dus volgende week aan de bak tegen Brunssum 1, de concurrent voor handhaving in de Regio Hoofdklasse.

Team 4 speelde de laatste wedstrijd voor de playoffs. De vierde plek omzetten naar nummer drie was hun doel voor vandaag. Ze hebben dit ook waar kunnen maken tegen een verzwakt Landgraaf 3. Het werd 8-2 door drie overwinning van man of the match John. Santi en Twan voegden hier elke twee partijen aan toe.
Door dit resultaat treffen ze de nummer twee van de andere eerste klasse in de kwart finales van de playoffs.

Team 5 was eigenlijk al zeker van de playoffs voor handhaving/degradatie. Krijgen ze ook nog koploper Landgraaf 2 op bezoek in Sittard. Dat deze tegenstander een maatje te groot was, bleek ook uit de uitslag, 1-9. Joop wist de eer te redden, invaller Kjell en Joeri wisten wel een game te pakken hier en daar, maar konden er geen winst van maken helaas.
Team 5 heeft een wonder en een dikke uitslag nodig om zich nog te kunnen handhaven.

Team 6 doet bovenin lekker mee. De eerste plek kan worden gerealiseerd na een goede uitslag. En dat werd het, 7-3 thuis tegen Brunssum 3. Rob Gubbels, Petra en Caitlynn winnen allen twee partijen en het dubbel.
Hierdoor is team 6 eerste geworden in de poule. Ze treffen nu de nummer vier van de andere poule in de tweede klasse. Veel succes in de playoffs!

Team 7 draait ook erg lekker dit seizoen. Deze week was het alleen toekijken voor Jos, Jack Rolink, Gied en Tom Pelzer, omdat alle wedstrijden al gespeeld waren voor dit team. Ready en Brunssum hadden ze het nog moeilijk kunnen maken, maar dat is hen niet gelukt. Sittard 7 is eerste geworden in de poule met twee punten los. Jullie ook veel succes in de playoffs!

Team 8 heeft ook nog kans op de eerste plek. Zij moeten concurrent Brunssum 5 voor blijven. En dat is met één puntje gelukt. Thuis tegen Ready 3 wordt het maar liefst 9-1. Kjell en Christian pakten de volle winst, Roy gunde de tegenstanders een erepuntje toe. Veel succes in de playoffs!