Competitieverslag 30 april

Kluis/Sittard 1 speelde uit in Veenendaal tegen SKF 1. Steve en ken wonnen beide een partij. Sam wist helaas geen wedstrijd te pakken. De dubbel, die gespeeld is door Sam en Steve, is verloren met 11-8 in de derde set. Dit was de laatste wedstrijd voor dit team dit seizoen. Dankzij de slechte seizoenstart komt Kluis/Sittard 1 niet verder dan de laatste plek in de poule. Hierdoor speelt Kluis/Sittard 1 weer in de 2e divisie volgend seizoen in Sittard.

Sittard 2 speelde uit in Veenendaal tegen SKF 2 en won nipt met 4-6. Er werden maar liefst zes wedstrijden gespeeld in vijfsetters. Job Hoedemakers wist drie wedstrijden te winnen en daardoor de 100% vast te houden. Ook al kwam de 100% in gevaar, omdat Job één wedstrijd pas in de vijfde set wist te winnen met 5-11. Ook Sander Lutt wist drie enkelpartijen te winnen, maar moest in twee partijen wel tot het uiterste gaan om deze te pakken in de vijfde set. Manuel Piepmeyer had minder geluk en wist geen partijen te pakken. De dubbel, die gespeeld werd door Manuel en Job, werd helaas met 11-9 verloren in de vijfde set. Sittard 2 heeft na 10 wedstrijden, 32 punten voorsprong op de nummer twee SKF. Hierdoor speelt Sittard 2 volgend seizoen niet meer in de 3de divisie, maar in de 2de divisie.

Om het kampioenschap van Sittard 2 goed te vieren werd er na de wedstrijden nog wat biertjes gedronken en nog uitgegaan in Veenendaal. Vervolgens werd er nog een paar uurtjes geslapen in een hotel en ging iedereen op zondag weer richting huis.

Sittard 3 speelde thuis tegen TTC 2 en verloor met 2-8. Richard Cords en Michèl wonnen één partij. Jack Breukers won helaas geen wedstrijden. De dubbel, die gespeeld werd door Richard en Jack, werd met 8-11 verloren in de derde set. Dankzij dit resultaat is Sittard 3 helaas vijfde geëindigd en doen ze mee met de degradatiepoule i.p.v. met de promotiepoule. De eerste vier teams doen namelijk mee met de promotiepoule en de laagste vier teams doen mee met de degradatiepoule.

Sittard 6 speelde als tweede team thuis en moest tegen de nummer twee Brunssum 3. Sittard 6 had vijf punten nodig om voor Brunssum 3 te blijven en dit is gelukt. Richard van Bommel en Jules wisten twee partijen te pakken. Ook de dubbel, die gespeeld werd door Jules en Richard, werd net met 11-8 gewonnen in de vijfde set. Marc wist nog één partij te winnen. De uiteindelijke uitslag is dan 6-4.

Komende zaterdag starten de wedstrijden van de nacompetitie. Zowel team 3, 4, 5, 6 en 7 spelen in Sittard. Sittard 6 en Sittard 7 spelen tegen elkaar.