Competitieverslag 21 mei

Sittard 3 speelde thuis tegen Westa 3 en wonnen met 7-3. Tom Kasperski en Michèl wonnen allebei twee partijen. Santi won één partij en verloor zijn tweede partij. De derde partij van Santi werd niet meer gespeeld door opgave van de tegenstander. Sittard 3 en Westa 3 zijn gehandhaafd en blijven in de hoofdklasse spelen.

De wedstrijd die in Sittard op tafel twee werd gespeeld, ging nog wel ergens over. De winnaar van deze wedstrijd promoveert namelijk naar de eerste klasse. Deze wedstrijd werd gespeeld door Sittard 5 tegen Sittard 6. Uiteindelijk wist het uitspelende team (Sittard 6) te winnen met 1-5. Arno begon tegen Jules en Jules wist deze wedstrijd vrij eenvoudig te winnen met 3-11 in de derde set. Hierna startte de wedstrijd tussen Bas en Jos. Na een 2-1 voorsprong van Bas, wist Jos toch nog te winnen in de vijfde set. Vervolgens mocht ook Joop aan de slag tegen Richard van Bommel. Uiteindelijk werd deze wedstrijd gewonnen door Richard met 9-11 in de vijfde set. De dubbel werd niet gespeeld en Bas mocht het gaan opnemen tegen Jules. Bas won deze partij met 11-9 in de vijfde set van Jules. Hierna speelde Arno tegen Richard en Richard won deze partij met 10-12 in de derde set. De laatste wedstrijd werd gespeeld door Joop tegen Jos. Jos won deze wedstrijd met 8-11 in de vijfde set. Hierdoor behaalde Sittard 6 een voorsprong van 5-1 en dit kon Sittard 5 niet meer inhalen.

Sittard 8 speelde hun wedstrijd voor promotie tegen Elsloo 3. Roy Raeven verloor zijn eerste partij met 11-9 in de vijfde set en Tom verloor zijn eerste partij met 11-8 in de derde set. Vervolgens ging Jack Rolink aan de slag en won de partij met 4-11 in de derde set. Hierna won Roy zijn wedstrijd met 7-11 in de derde set. Jack wist vervolgens zijn partij met 8-11 te winnen in de vierde set. Hierna speelde Tom zijn tweede partij en wist die te winnen met 1-11 in de derde set. De laatste partij werd door Jack Rolink gespeeld en hij wist zijn derde partij te winnen. Hierdoor hebben de heren na een 2-0 achterstand, toch nog gewonnen met 2-5. De heren van Sittard 8 zijn nu gepromoveerd naar de tweede klasse

Nadat de competitie spelende senioren hun wedstrijden hebben gespeeld op zaterdag, ging de jeugd op zondag op pad voor de Limburgse Jeugdmasters. Sittard won de verenigingsprijs Limburgse Jeugdmasters seizoen 2022, net zoals dit ook in 2013 is gelukt door Sittard.