Competitieverslag 5 november

Jeugd 1 moest vandaag uit naar Brunssum 1. Ze weten de eerste plek vast te houden door een 4-6 overwinning. Jip C en Jip L winnen twee enkels en Egor voegde daar één punt aan toe.
Volgende week tegen de nummer twee kunnen ze goede zaken doen voor het kampioenschap.

Heren 1 speelde thuis tegen Alexandria ’66 2 en won 7-3 door drie overwinningen van Sam en 3 overwinningen van Andy. Rachel maakte haar rentree en kon helaas maar twee enkels spelen waarvan een ware thriller 9-11, 12-10, 11-5,13-15, 11-13.

Heren 2 speelde thuis tegen het eerste team van Alexandria ’66. Hier werd het 3-7 door een overwinning van Sander Gelderman en Manuel. Sander Lutt verloor zijn eerste enkel met 9-11 in de vijfde, maar hij won wel samen met Manuel het dubbel met 12-10 in de vijde.

Heren 3 doet na de dikke overwinning van vorige week ineens bovenin mee in de Hoofdklasse. Maar de tegenstander van vandaag Falco 1 maakt ook zeer zeker een goede kans. Jack Breukers won twee partijen en het dubbel met Tom Kasperski. Helaas moest Tom vandaag zijn eerste verliespartij van het seizoen noteren. Maar 17 van de 18 gewonnen wedstrijden is natuurlijk nog steeds een top prestatie. Richard Cords kon helaas niet tot winst komen. Hierdoor spelen ze 5-5.

Heren 4 speelde uit tegen Landgraaf 1. Rob, Caitlynn en Jules hadden het zwaar tegen een potentiële titelkandidaat. Gelukkig hebben Rob en Caitlynn de Sittardse eer nog kunnen redden door het dubbel te winnen met 4-11 in de vierde game. Uitslag 9-1 voor Landgraaf. Sittard 4 kan zich gaan voorbereiden op de Play-offs voor handhaving.

Heren 5 speelde ook uit in Landgraaf tegen het tweede team. Arno Donners en Joeri moesten al hun tegenstanders feliciteren. Bas was wel twee keer succesvol. Het werd hier 8-2 voor Landgraaf. Het was voor het SIttard 5 al duidelijk dat ze moeten gaan strijden voor klasse behoud.

Heren 6 had een thuiswedstrijd op het programma. Ze weten een winst van 7-3 tegen Elsloo ’72 1 op het bord te zetten. Benjamin wint twee potten heel close in de vijfde game. Stefan en Marcel voegden hier elk twee enkels aan toe. Sittard 6 moet de laatste wedstrijd tegen de koploper waardoor de kans op een vierde plek heel klein wordt.

Heren 7 speelde uit tegen Maastricht 2 en moest met lege handen weer terug naar huis. Tom Pelzer speelde de laatste wedstrijd wel nog een spannende vijfsetter, maar helaas kon hij met Marc en Jack Rolink niet tot winst komen. Sittard 7 staat nu onderaan en speelt dus play-offs voor handhaving.