Plezier én succes op het NJK 2023 in Baarn

In het weekend van 13 en 14 mei organiseerde TTV Shot uit Soest op voortreffelijke wijze het Nederlands Kampioenschap voor de jeugd, het ‘NJK 2023’.

Een impressie van de zaal in Baarn

Op zaterdag waren de deelnemers in de B-Klasse aan de beurt. Dit is en één na hoogste klasse van Nederland. TTV Sittard werd vertegenwoordig in deze klasse bij de meisjes onder 15 jaar door Boo Ploemen en in bij de jongens onder 11 jaar door Jens Bontemps.
Zondag waren de Nederlandse toppers aan de beurt in de A-Klasse. Hierin vertegenwoordigde Juul Ploemen bij de meisjes onder 13 jaar onze vereniging.

Anita Slakhorst van TTV Quick ’72/Schimmert en Rob Gubbels van TTV Sittard

Op zaterdag won Jens één mooie partij in de poule, waardoor hij helaas niet naar de hoofdronde doorstoomde.
Boo wist de poulefase wél te overleven. Zij strandde uiteindelijk in de kwartfinale die ze in vijf games verloor.
Onze coaches Roy Raeven en Rob Gubbels zorgden voor het vervoer, ondersteuning op tafeltennistechnisch vlak én voor een hele gezellige dag. Aan het einde van de dag hebben ze zichzelf samen met Boo een menu bij de MacDonalds gegund om het geheel ‘smaakvol’ af te ronden.

Zondag stapte coach Rob opnieuw in de auto naar Baarn, ditmaal als bijrijder, om samen met Juul en haar vader tijdig in Baarn aanwezig te zijn.
Juul (12) nam niet alleen deel aan de enkel onder 13 jaar, dit jaar was ze door Joes Slakhorst van TTV Quick’72 Schimmert uitgenodigd om samen een poging te wagen Nederlands Jeugdkampioen Dubbelspel bij de meisjes onder 13 jaar te worden.

In de voorrondes van het enkelspel verloor Juul slechts één wedstrijd. Omdat haar tegenstander in die wedstrijd haar vriendin en dubbelpartner Joes was, stond Juul de hele wedstrijd met een grote glimlach achter de tafel. Dit werd nog versterk door het feit dat de dames toen al alle twee zeker waren van een plek in de halve finale.
Helaas verloor Juul de halve finale van de latere Nederlands kampioene, waardoor ze op een hele mooie gedeelde 3 plaats eindigde met de eveneens Limburgse Lynn Theunisz. Drie van de sterkste vier meisjes onder de 13 jaar komen dus dit jaar uit Zuid-Limburg! Een hele mooie prestatie van Joes, Lynn en Juul!

Podium meisjes onder 13 jaar.

Ruim vóór het NJK spraken Juul van TTV Sittard en Joes van Quick ‘72 Schimmert af om samen te dubbelen op dit toernooi. En dat bleek een succes! De dames speelden zichzelf, onder begeleiding van coaches Anita Slakhorst en Rob Gubbels, in een rechte lijn naar de finale. Deze finale wonnen Joes & Juul glansrijk!

Joes, Juul en Lynn nét vóór de podiumceremonie.
Podiumceremonie meisjes onder 13 jaar.

De eerste prijs in de A-klasse voor Joes & Juul! Wat een geweldige prestatie van deze Limburgse meisjes! De beste van Nederland!!!

Rob, Juul, Joes en Anita tonen trots hun medaille.

Die zondagavond zijn coach Rob, taxichauffeur Bart en kersvers Nederlands dubbelkampioen Juul gaan Grieken bij de favoriete Griek van Joeri Goessen, te weten Olympia in Baarn. Juul viel op de terugweg op de achterbank lekker in slaap. We waren heel laat thuis maar het was een onvergetelijke ervaring.

Rob bij Olympia in Baarn