Competitieverslag 25 november

Jeugd 1 speelde thuis tegen koploper (tevens kampioen) Red Stars 1. Helaas gingen alle vier vijf-setters naar de gasten uit Venray. Alleen Jip Coonen kon één punt voor Sittard pakken.

Jeugd 2 speelde thuis tegen Quick ’72/Schim 1. Hier werd wel gewonnen door het thuis team. Joes, Lynn en Juul wonnen allen twee enkels en het dubbel, resultaat 7-3. Volgende week belooft een spannende finale te worden met twee punten achter tegen koploper Destatec 1.

Jeugd 3 verloor thuis met 4-6 van Brunssum 1. Jens en Egor haalden hier beide twee punten voor Sittard. Jorn was met een vijf-setter wel dichtbij, maar moest al z’n tegenstanders feliciteren.

Jeugd 4 speelde thuis tegen het tweede team van Brunssum. Het werd 4-1 door twee overwinningen van Liz, een overwinning van Fenne en het dubbel werd met 13-11 in de vijfde game gewonnen.

Heren 1 sluit het seizoen af met een nederlaag van 11-2 uit tegen Scydam 1. Sam en Sander Gelderman wonnen beide een enkel. Hierdoor komen ze wel nog op een veilige 3e plaats en handhaven ze zich voor de eerste keer in de geschiedenis van TTV Sittard in de 1e divisie!

Heren 2 daarentegen sluit het seizoen af met een winst van 4-9 uit tegen Tanaka 1. Stefan Mulder was Man of the match met drie gewonnen enkels. Manuel en Sander Lutt wonnen elk twee enkels en Tom was goed voor één winstpartij. Helaas was degradatie naar de 3e divisie al niet meer te vermijden.

Heren 3 kan de derde plek (promotie naar de promotieklasse) niet meer halen. Tegenstander Vijlen ’72 1 zou theoretisch wel nog derde kunnen worden, maar hebben hiervoor 7 punten nodig. Het werd echter 4-6 door twee overwinningen van Hans, één van Bernd en één van Richard Cords.

Heren 4 speelde tegen het tweede team van Vijlen ’72. Ze winnen hun laatste wedstrijd van dit seizoen met 7-3 en halen hiermee een mooie tweede plek. Jos was Man of the match. Jules won twee partijen en Rob voegde hier één partij aan toe.

Sittard 5 sluit het seizoen af met een royale overwinning van 8-2 thuis tegen Ready 1. Joeri en Marc winnen elk twee enkelpartijen. Invaller Jip Coonen was Man of the match met drie overwinningen.

Sittard 6 behaalde vorige week al het kampioenschap, maar ze geven ook deze week niet veel weg. Het werd 7-3 tegen Landgraaf 4 door twee overwinningen van Marcel, twee van Benjamin en twee van Tom Pelzer. Het dubbel werd met 3-0 gewonnen door Marcel en Ben.