Competitieverslag 2 december

Het eerste jeugdteam ging op pad, onder leiding van coach Jos, naar Den Bosch voor een match tegen de nummer twee in hun poule, Never Despair 1. Jip C presteerde sterk en won twee wedstrijden. Jip L leverde een indrukwekkende prestatie door na een 2-0 achterstand terug te vechten naar een gelijkspel van 2-2. Helaas was de tegenstander te sterk in de laatste set, waardoor Jip L de wedstrijd niet won. Boo had een mindere dag en slaagde er niet in om wedstrijden te winnen. De dubbel, gespeeld door Boo en Jip C, eindigde in een verlies van 11-7 in de derde set. Ondanks de promotie vanuit de 1e klasse, eindigde Jeugd 1 als vierde in Landelijk C.

De belangrijkste wedstrijd van de dag was toch voor het tweede jeugdteam. Deze gecombineerde groep van Sittard- en Schimmert-spelers moest thuis met 6-4 winnen van Destatec 1 om boven Destatec te eindigen en kampioen te worden. En dat lukte! Ze behaalden de overwinning met 6-4! Vooral Lynn speelde een cruciale rol door drie wedstrijden te winnen. Juul en Joes wonnen respectievelijk twee en één wedstrijd. Sittard/Quick 2 slaagde erin drie van de vier vijfsetters te winnen. Een welverdiende felicitatie aan Juul, Joes en Lynn voor hun kampioenschap en veel succes in Landelijk C. Ook een felicitatie aan coach Anita voor haar inzet dit seizoen.

Naar verwachting zal Sittard volgend seizoen voor het eerst met twee landelijke jeugdteams spelen, iets wat voor zover ik weet, nog niet eerder is bereikt door de tafeltennisvereniging Sittard. Samen met het handhaven van het eerste seniorenteam in de 1e divisie, is dit een van de beste competitie seizoenen voor onze vereniging!

Jeugd 3 behaalde een nipte overwinning van 4-6 in hun uitwedstrijd tegen Falco 2. Jorn, Jens en Egor wonnen elk twee partijen. De dubbel gespeeld door Jorn en Jens ging helaas verloren met 12-10 in de vijfde set. Het derde jeugdteam speelt aankomende zaterdag hun laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Fortus 1.

Als enige thuis spelend team afgelopen zaterdag, stond Jeugd 4 tegenover Heksenberg 1. Liz zorgde voor de enige overwinning van Sittard door een wedstrijd te winnen met 11-3 in de vierde set. Fenne slaagde er helaas niet in om wedstrijden te winnen. De dubbel gespeeld door Liz en Fenne eindigde in een verlies van 5-11 in de derde set, wat resulteerde in een eindstand van 1-4. Jeugd 4 speelt aankomende zaterdag hun laatste wedstrijd uit tegen Brunssum 2.