Competitieverslag 27 januari 2024

Het competitieseizoen voor het derde team van Sittard ging van start op vrijdag met een uitwedstrijd tegen Landgraaf 2. Michel won twee enkelpartijen, terwijl Jos één overwinning behaalde. Helaas kon Rob geen wedstrijd winnen. De confrontatie was intens met maar liefst zes vijfsetters, waardoor de wedstrijden pas in de vroege zaterdagnacht werden afgerond. De dubbelpartij, gespeeld door Rob en Michel, werd uiteindelijk met 11-5 verloren in de beslissende vijfde set. De uitslag is dan 7-3.

Op zaterdag kwamen de overige teams in actie, met wisselende resultaten.

Het eerste jeugdteam, een combinatieteam met Schimmert in Landelijk C, moest het opnemen tegen het sterke Belcrum 2. Helaas bleken de tegenstanders te sterk en eindigde de wedstrijd in een 2-8 nederlaag. Juul behaalde een enkeloverwinning en won ook samen met Joes de dubbel. Lynn en Joes wisten geen individuele wedstrijden wisten te winnen.

Het tweede jeugdteam startte hun competitie tegen Falco 2 en behaalde een nipte overwinning van 6-4. Jens toonde vorm door maar liefst drie wedstrijden te winnen, terwijl Egor twee overwinningen behaalde. Levi maakte een goede indruk met een overwinning in zijn allereerste competitiewedstrijd. De uitmuntende coaching van Tom Kasperski droeg bij aan deze successen.

Het derde jeugdteam, een volledig nieuw samengesteld team, reisde af naar Schimmert. Lana sleepte een overwinning binnen, maar Jelle kon helaas geen wedstrijden winnen. De dubbel eindigde met een 11-2 verlies in de vierde set, wat resulteerde in een totale uitslag van 4-1 in het voordeel van Schimmert 2.

Sittard 1 begon hun competitie uit tegen Hilversum 1 en behaalde een indrukwekkende overwinning van 6-7. Tom Boessen speelde een cruciale rol met drie overwinningen. Sander G won twee enkelpartijen, terwijl Sam en Andy elk een enkeloverwinning behaalden. De dubbel, gespeeld door Sam en Tom, werd verloren met 11-5 in de vijfde set. De aanwezigheid van een invaller in het Hilversumse team droeg bij aan het succes van Sittard.

Sittard 2 speelde thuis tegen TTCV 1 en behaalde een overtuigende 11-2 overwinning. Manuel, Stefan en Tom wonnen elk hun enkelpartijen, terwijl Sander L twee overwinningen boekte maar één enkelwedstrijd met 12-14 in de vijfde set verloor. De dubbel, gespeeld door Manuel en Stefan, verliep moeizaam en resulteerde in een 11-13 nederlaag in de vierde set.

Sittard 4 speelde thuis tegen Vijlen 1 en leed een 3-7 nederlaag. Arno van Hove en Joop behaalden elk een enkeloverwinning, terwijl Joeri zijn vorm van de clubkampioenschappen niet kon vasthouden en geen wedstrijden won. De dubbel, gespeeld door Joeri en Joop, werd gewonnen met 11-9 in de derde set.

Sittard 5 speelde uit tegen Brunssum 4 en deelde de punten. Roy en Jip C behaalden elk twee overwinningen. Tom P moet nog zijn competitievorm vinden en wist geen wedstrijden te winnen. De dubbel, gespeeld door Jip C en Roy, werd met 12-14 gewonnen in de vierde set.

Sittard 6 had een moeilijke uitwedstrijd tegen Kerkrade 2 en verloor met 0-10. Ben, Marcel en Boo konden geen enkele enkelpartij winnen. Marcel had de grootste pech en verloor al zijn enkelpartijen in vijf sets. De dubbel, gespeeld door Ben en Marcel, werd verloren met 11-8 in de vierde set.