LJM Lentetoernooi 2024

Na de competitiewedstrijden op zaterdag, was zondag 3 maart gereserveerd voor het Limburgse Jeugdmasters voorjaarstoernooi van 2024. Namens Sittard namen Jip, Liz, Levi, Egor en Jens deel aan het toernooi, terwijl Hugo en Jelle deelnamen aan de spellen en het toernooi bij Table-stars.

Jip en Liz waren actief in de 1ste klasse. Jip Coonen domineerde de poulefase door al zijn wedstrijden te winnen. Liz Coonen had het zwaarder in de 1ste klasse maar wist toch knap een wedstrijd te winnen en speelde hiernaast ook een vijfsetter, die ze helaas verloor met 11-5. Na de poulefase bereidde Jip zich voor op het hoofdtoernooi, waar hij de kwart- en halve finale won in drie sets. In de finale stond Jip tegenover Jari. Ondanks een achterstand van 6-10 in de vijfde set, wist Jip C deze partij te winnen met 12-10 en behaalde zo de eerste plek in de eerste klasse. Liz ging na de poulefase door naar het toernooi voor de plekken 9-20 en bereikte knap de halve finale, waarin ze verloor met 11-9 in de vierde set.

Levi, Egor en Jens speelden in de 2de klasse. Levi deed het goed en won drie partijen in de poulefase, maar verloor helaas na de poule fase in de kwartfinale van Jens met 11-6 in de derde set. Egor bleef ongeslagen in de poulefase en versloeg Jens in de halve finale met 11-7 in de vierde set, waardoor hij zich plaatste voor de finale. Daar won hij ook met 11-8 in de vierde set en claimde zo de eerste plek in de 2de klasse. Jens speelde ook sterk in de poulefase en won al zijn enkelpartijen, maar verloor helaas van Egor in de halve finale.

Hugo en Jelle namen deel aan het Table Stars-gedeelte, waar ze begonnen met spelletjes gevolgd door een toernooi. Beiden behaalden een medaille, wat een mooie prestatie was.

Met coaches Jos en vader/coach Ties, en met de ouders aanwezig, was het een gezellige ochtend/middag en een succesvolle dag voor TTV-Sittard, met eerste plekken in zowel de 1ste als de 2de klasse.