Competitieverslag 9 Maart 2024

Jeugd 1 verliest thuis met 1-9 van Tanaka 1. Juul verliest in haar eerste wedstrijd nog de eerste game met 10-12, maar won daarna drie games op rij en zorgde voor het erepuntje.

Jeugd 2 speelde al op vrijdag avond een thuiswedstrijd tegen Maastricht 1. Het werd hier 5-5 door twee hele knappe overwinningen van Egor (14-12 in de vijfde en 13-11 in de vijfde) en Lady of the match Liz gaf maar een game af vandaag, maar wint drie potten.

Jeugd 3 verliest in Geleen van Kluis 3 met 4-1. De eerste wedstrijd ging nog naar Sittard door een 1-3 winst van Lana. Maar daarna kon helaas geen punt meer gepakt worden.

Heren 1 doet uitstekende zaken en wint met 12-1 van degradatie concurrent Het Markiezaat 1. Het is ongelooflijk spannend in deze poule, halverwege de competitie staan de eerste vijf teams op twee punten verschil van elkaar. Sam, Michel Sijstermans en Tom Boessen pakten de volle winst.

Heren 2 speelde uit tegen het altijd gezellige SKF 3. Ons tweede doet het ook uitstekend en wint met 5-8. Ze staan nu al met 15 punten voorsprong op de eerste plek. Er werden vijf vijf-setters gespeeld, vier daarvan vielen allemaal in de verlening naar Sittard. Manuel 2, Sander Lutt 2, Tom Kasperski 2 en Jack 1.

Heren 3 wint met 6-4 van Maastricht 2. Michel Pluijmen was Man of the match. Bernd verliest z’n eerste wedstrijd met 15-17 in de vijfde game. Daarna wint hij wel relatief makkelijk zijn andere twee enkels. Ze komen hiermee boven Maastricht op de derde plek.

Heren 4 verliest met 8-2 uit bij Kerkrade 68 1. Joop en Arno Donners winnen allebei een vijf-setter. Joeri was de laatste pot dichtbij maar verliest 11-5 in de vijfde. Het vierde moet de tweede helft aan de bak om van die laatste plek af te komen.

Heren 5 hoopt te scoren tegen mogelijke degradant Falco 3. Met pijn en moeite werd het 7-3. Jip Coonen was Man of the match, Roy pakte er twee en Tom Pelzer voegde hier een punt aan toe.

Heren 6 verliest met dubbele cijfers uit bij Heksenberg 2. Er werden wel nog vijf vijf-setters gespeeld in deze marathon wedstrijd, maar die vielen dus allemaal naar de verkeerde kant. Degradatie lijkt onvermijdelijk bij ons zesde.