Competitieverslag 16 maart

Het eerste jeugdteam stond tegenover Belcrum 1 in een uitwedstrijd en behaalde hun eerste zege in Landelijk C. Lynn, Boo en Joes triomfeerden in twee enkelspelen. Bovendien pakten Boo en Joes de dubbelspeloverwinning met een spannende 10-12 in de vierde set. Lynn kwam zelfs dichtbij een derde overwinning, maar leed een nipte nederlaag van 16-14 in de vijfde set.

Sittard 1 nam het thuis op tegen Hilversum 1 en boekte een 7-6 overwinning! Sam, Michel en Tom wonnen beiden twee partijen. Samen slaagden Sam en Michel erin om de dubbel te winnen met 11-9 in de derde set. Drie wedstrijden gingen naar vijf sets, waarvan er slechts één werd gewonnen. Dit was de eerste wedstrijd van Michel, die met 11-3 in de vijfde set zegevierde. Helaas slaagde Andy er niet in om te winnen, maar hij speelde wel een vijfsetter. De andere verloren vijfsetter werd gespeeld door Tom en eindigde in een nipte 10-12 nederlaag in de vijfde set. Sittard 1 staat vijfde in de poule, slechts vijf punten achter op de nummer 1 Hercules 1. Het behalen van handhaving of zelfs promotie, is dus nog mogelijk!
De mannen van Hilversum 1 hebben een eigen YouTube-kanaal waar ze samenvattingen van hun wedstrijden delen. De wedstrijd tegen Sittard 1 is ook te zien en te bekijken via onderstaande link

Sittard 2 reisde af naar TTCV 1 en kwam weg met een 5-8 overwinning. Sander L, Stefan en Tom wonnen beiden twee partijen. Manuel speelde drie vijfsetters en wist er één te winnen met 6-11 in de vijfde set. De dubbel, gespeeld door Manuel en Sander L, werd gewonnen met 4-11 in de vierde set.

Sittard 3 nam het op tegen Landgraaf 2 op tafel drie. Michèl won slechts één wedstrijd vanwege vormproblemen. Bernd slaagde er ook niet in om in zijn spel te komen en won geen partijen. Jos begon traag aan zijn eerste wedstrijd, maar herpakte zich in de volgende twee en sleepte een overwinning binnen met 11-6 in de vierde set. De dubbel, gespeeld door Michel en Bernd, werd met 11-6 gewonnen in de vierde set.

Sittard 4 reisde naar Vijlen 1 en pakte slechts twee punten. Zowel Joeri als Joop wonnen een enkelpartij. Marc slaagde er niet in om een overwinning te behalen. De dubbel, gespeeld door Joeri en Marc, eindigde in een 11-1 nederlaag in de vijfde set.

Sittard 5 stond als derde team thuis tegenover Brunssum 4 en verloor met 3-7. Jip C leidde het team met drie overwinningen. Helaas slaagden Roy en Tom P er niet in om wedstrijden te winnen, hoewel ze beiden dichtbij waren en elk een vijfsetter verloren met 8-11.

Sittard 6 speelde hun wedstrijd al op vrijdag, maar slaagde er niet in om te winnen. Toch behaalde het team drie punten. Jip L, Marcel en Ben wonnen elk een enkelpartij. De dubbel, gespeeld door Jip L en Marcel, ging verloren met 11-4 in de derde set.