Competitieverslag 6 april 2024

Het eerste jeugdteam, een combinatieteam met Schimmert, betrad ditmaal het veld in Sittard en stond tegenover de topploeg, Never Despair 1. Ondanks hun inspanningen wisten de jeugdspelers geen enkele wedstrijd te winnen. Lynn, Boo en Juul kwamen helaas tekort in de enkelwedstrijden. De dubbelpartij, gespeeld door Lynn en Juul, ging verloren met 9-11 in de vierde set.

Het derde jeugdteam speelde thuis tegen Quick/Schim 3 en zegevierde met 3-2. Lana behaalde twee enkelspelen en won ook samen met Jelle de dubbel in een zinderende vijfsetter met 11-9. Jelle slaagde er helaas niet in om zijn enkelspelen te winnen.

Sittard 1 stond thuis tegenover Scyedam 1. Sam en Michel wonnen elk twee wedstrijden, terwijl Tom één overwinning behaalde. Rachel, die na lange tijd afwezigheid haar comeback maakte, kon helaas geen wedstrijd winnen. Ondanks vier vijfsetters viel er slechts één in het voordeel van Sittard uit. De dubbel, gespeeld door Sam en Michel, werd nipt verloren met 8-11 in de vijfde set. Het team staat momenteel vijfde in de poule, slechts één punt achter op de nummer vier (Scyedam 1) en twee punten achter op de nummer drie (Hercules 1). Met slechts twee wedstrijden te gaan, speelt Sittard nog voor handhaving of wellicht promotie en daarom kan het team de steun van het publiek goed gebruiken tijdens hun laatste thuiswedstrijd op zaterdag 13 april.

Sittard 2 reisde af naar Never Despair 2 en boekte een overwinning van 4-9. Manuel was ‘man of the match’ door drie wedstrijden te winnen. Sander L en Stefan voegden elk twee overwinningen toe, terwijl Job na lange afwezigheid één overwinning behaalde. De dubbelpartij, gespeeld door Manuel en Stefan, werd gewonnen in een vijfsetter. Sittard 2 leidt nu met 23 punten voorsprong op de nummer twee, SKF 3.

Sittard 3 ontving Westa 4 en won met 7-3. Jos presteerde sterk door drie wedstrijden te winnen, waarbij zijn overwinning op Rob de meest opvallende was, wat resulteerde in een ratingstijging van +63. Bernd en Michel voegden elk twee overwinningen toe. De dubbel, gespeeld door Jos en Bernd, ging helaas verloren met 1-11 in de vierde set. Dankzij deze 7-3 overwinning heeft Sittard 3 belangrijke stappen gezet richting handhaving, maar met nog twee wedstrijden te gaan, moeten ze blijven strijden om in de 1ste klasse te blijven.

Sittard 4 reisde af naar Kluis 1 en moest genoegen nemen met een 7-3 nederlaag. Joeri won twee wedstrijden en Arno van Hove voegde daar één overwinning aan toe. Het team slaagde er echter niet in een derde speler te vinden. De dubbelpartij, gespeeld door Joeri en Arno, ging verloren met 11-5 in de vijfde set. Sittard 4 staat momenteel op de laatste plaats in de poule.

Sittard 5 speelde uit tegen SETA 2 en verdeelde de punten. Jip C won opnieuw drie wedstrijden, terwijl Tom P een overwinning behaalde en ook invaller Jip L een wedstrijd won. De dubbel, gespeeld door Jip C en Jip L, ging helaas nipt verloren met 11-8 in de vijfde set. Sittard 5 staat momenteel vijfde in de poule.

Sittard 6 trad thuis aan tegen Falco 2. Marcel was de enige die wedstrijden wist te winnen, met twee overwinningen op zijn naam. Boo en Stefan slaagden er niet in om wedstrijden te winnen. De dubbelpartij, gespeeld door Stefan en Marcel, werd verloren met 4-11 in de vierde set. Sittard 6 staat momenteel op de laatste plaats in de poule.

Laat een antwoord achter