Competitie 20 november

Team 1 speelde thuis tegen ENTAC 1 en een goede uitslag is een vereiste om mee te blijven doen voor het kampioenschap. Dit was de heren ook gelukt, want ze wonnen met maar liefst 9-1. Ken, Andy en Sam wonnen allemaal drie potten. Alleen bij de dubbel, die gespeeld werd door Sam en ken, waren de tegenstanders te goed en verloren ze de wedstijd met 7-11 in de derde set. Team 1 staat nu vier punten voor op Bergeijk, de nummer twee. Deze zaterdag speelt Team 1 hun laatste wedstrijd uit tegen Hercules en wanneer de heren zeven wedstrijden weten te winnen, dan zijn ze sowieso al kampioen.

Team 2 speelde thuis tegen Middelburg 1 en wonnen met 6-4. Job Hoedemakers was man of the match en won drie partijen, Manuel won één partij en ook Tom, die goed geleerd had van Richard vorige week, won ook één partij. De dubbel, die gespeeld werd door Job en Manuel, werd met 11-8 gewonnen in de vijfde set. De heren hebben zelfs alle dubbel wedstrijden tot nu toe gewonnen dit seizoen. Team 2 staat tweede in de poule met 9 punten achterstand op BIT.NL 2. De kans is dus erg klein dat de heren dit seizoen kampioen worden, maar de kansen voor volgend seizoen zien er goed uit. Team 2 heeft dit seizoen veel met invallers moeten spelen, mede doordat Rutger geblesseerd is. Maar volgend seizoen komt er versterking, namelijk Sander Lutt die nu bij ENTAC speelt.

Team 3 speelde hun tweede wedstrijd in de playoffs voor handhaving en behaalde thuis een overwinning van 8-2. Tom Kasperski en Max wonnen drie partijen, René Hoeksema won één partij en moet als straf op vakantie. Wel heeft René samen met Tom de dubbel gewonnen met 11-6 in de derde set.

Team 4 begonnen met de playoffs voor promotie uit bij Vijlen. John en Twan wonnen geen partijen. Richard Cords behield de eer voor het team door toch één wedstrijd te winnen met 9-11 in de derde set. Team 4 had ook wel pech, want de drie vijfsetters vielen allemaal net de verkeerde kant op. De uiteindelijke stand is dan 1-9 en mogen komende zaterdag Vijlen thuis ontvangen.

Team 6 begonnen met de playoffs voor promotie uit bij Kluis en wonnen met 2-8. Rob Gubbels en Richard van Bommel wonnen twee partijen. Cailtynn won er drie en mocht op de foto. De dubbel, die gespeeld werd door Rob en Caitlynn, werd met 7-11 gewonnen in de derde set. Volgende week ontvangen hun kluis thuis en zijn drie puntjes al genoeg om door te gaan naar de halve finale. Wanneer team 6 de halve finale weet te winnen, die bestaat uit één competitiewedstrijd zonder dubbel, promoveert het team.

Team 7 had ook een goeie start van hun playoffs voor promotie en wonnen met 1-9 uit in Maastricht. Jos en Jack wonnen drie partijen. Jos speelde zijn eerste partij erg slecht en stond met 10-9 achter in de vijfde set. Door een bal die net niet over het netje ging, overleefde Jos match point en won hij uiteindelijk met 11-13 in de vijfde set. Jack Rolink won al zijn wedstrijden in drie setters. Ook de dubbel, die gespeeld werd door Jack en Gied, werd in de derde set gewonnen. Tom Pelzer won twee partijen en verloor zijn partij van Guido Jongen, de buurman van Tom, met 13-11 in de vijfde set. Komende zaterdag ontvangt Team 7 Maastricht en hebben ze genoeg aan twee punten om door te gaan naar de volgende ronde.

Team 8 die ook in dezelfde playoffs poule als Team 7 zitten, wonnen met 3-7. De heren speelden uit bij TTC 5 en hoefden maar tegen twee tegenstanders te spelen. Kjell won twee partijen en Chris en Roy verloren hun partij van Mario. De dubbel, die gespeeld werd door Chris en Kjell, werd met 11-3 verloren in de vijfde set. Ook team 8 speelt komende zaterdag thuis. Ze ontvangen TTC 5 en hebben genoeg aan 4 punten om door te gaan naar de volgende ronde (de halve finale).