Maatregelen en promotie

Beste leden van TTV Sittard, Het is weer zo ver. Opnieuw moet ik jullie informeren betreft de onlangs ingevoerde overheidsmaatregelen. Ook is er fantastisch nieuws: Ons eerste team is kampioen geworden en promoveert daarmee naar de Eerste Divisie!

Allereerst de maatregelen die vanaf nu gelden;

• Bij binnenkomst dient iedereen, ouder dan 18 jaar,  een geldige QR-code en een identiteitsbewijs te tonen.
  • Wanneer de kantine gesloten is, dan geldt geen mondkapjesplicht. Frisdrank uit de koelkast en koffie uit de automaat nuttigen in de rij stoelen langs de zaal mag wel.
  • Wanneer de kantine geopend is, dus in geval van barbezetting, moet iedereen in de kantine gaan zitten. In dat geval is er, naast de 1,5 meter regel, een mondkapjes-plicht tijdens het lopen in de kantine, de kleedkamers, toiletten etc. In de sportzaal hoeft geen mondkapje te worden gedragen.
  • Na 17.00 uur is er geen enkele activiteit meer in onze zaal. Iedereen dient de zaal om 17.00 uur te verlaten en om uiterlijk 17.15 sluit de verantwoordelijke de deur. We willen geen klachten vanuit de wijk en houden ons aan de regels.
  • Er wordt na 17.00 uur niet meer gepind.

Op dit moment gaat de “Wereldtijd” (vier basisschool-groepen tafeltennissen elke maandag overdag bij ons) én de vrijdagochtend-groep van de recreanten gewoon door.
Ook de zaterdag-competitie van de junioren én de senioren gaat door, waarschijnlijk vervroegen we het aanvangstijdstip voor de openstaande wedstrijden om tijdig voor 17:00 uur klaar te zijn. Houd hiervoor de TTApp, onze website of de App van de NTTB in de gaten.
De Duo-Competitie Senioren, spelend in de avonduren, wordt tijdelijk stopgezet en vanaf half januari weer vervolgd.

Op de bovenstaande spelmomenten na, blijft onze zaal voor iedereen gesloten. Onze CTZ beraadt zich op dit moment over mogelijkheden die we hebben om tóch samen overdag te sporten/trainen. Zodra hierover meer bekend is, kunnen we een agenda voor de komende maand opstellen en deze met jullie communiceren. Ook voor sleutelbezitters geldt: niet spontaan overdag gaan trainen zonder overleg met bestuur.

Zoals hierboven al gezegd, er is ook heel goed nieuws:
Gisteren is ons eerste herenteam kampioen geworden! Mannen, PROFICIAT!
Hierdoor spelen de heren volgend jaar Eerste Divisie! Voor het eerst in de historie van onze club spelen we op het één na hoogste landelijke niveau.Dit seizoen was het de eerste keer dat TTC Kluis en TTV Sittard voor wat betreft het eerste herenteam, de handen ineen hebben geslagen. Hierdoor hebben we onder de naam TTV Sittard een topteam kunnen opstellen. De heren hebben de najaarscompetitie in Sittard gespeeld en spelen de voorjaarscompetitie in Geleen. Vanaf januari kunnen we de heren dus een half jaar in Geleen gaan bewonderen, vanaf de zomer spelen ze dan weer in Sittard. De competitie in de Eerste Divisie duurt een heel jaar en dat betekent dus dat we bij allebei de verenigingen kunnen genieten van geweldige wedstrijden!

Opnieuw vragen we eenieder van jullie de aangescherpte regels te respecteren. Daarnaast wensen we alle competitieteams nog veel plezier en succes met de (beslissings-)wedstrijden van de lopende competitie. Er zijn nog meer teams in de race voor het kampioenschap! Hopelijk kunnen we alle kampioenen tijdens een nieuwjaarsborrel huldigen. De tijd zal het uitwijzen!

Namens het bestuur van TTV Sittard,
Bart Ploemen