Competitie 27 november

Heren 1 speelde uit bij Hercules en wonnen met 1-9. Dankzij dit resultaat zijn de heren kampioen geworden en gepromoveerd naar de eerste divisie en voor het eerst in de historie van TTV Sittard, speelt er een team op dit één na hoogste landelijke niveau. Andy en Ken wonnen drie wedstrijden en Sam moest het doen met twee partijen. De dubbel werd door Sam en Ken gewonnen in de derde set.

Dit seizoen was het de eerste keer dat TTC Kluis en TTV Sittard voor wat betreft het eerste herenteam, de handen ineen hebben geslagen. Hierdoor hebben we onder de naam TTV Sittard een topteam kunnen opstellen. De heren hebben de najaar competitie in Sittard gespeeld en spelen de voorjaarscompetitie in Geleen.

Dit geweldige resultaat is ook niet ongehoord gebleven buiten onze club. De volgende dag werd zelfs de kopman van team 1 “Sam Geuskens” geïnterviewd op L1 Radio. Dit interview kan je terugluisteren via onderstaand audio bestand.

Heren 2 was al gehandhaafd en speelde de laatste wedstrijd nog voor spek en bonen. Wel hadden de heren graag een doel en dat is ongeslagen blijven op de dubbel. Dit is de heren ook gelukt, want Manuel en Job hebben de dubbel weer gewonnen. Dit keer met 4-11 in de derde set. Job won ook nog zijn drie partijen en staat daardoor, helaas vandaag ook weer, met foto op de website ;). Manuel won twee partijen en Jos won geen partij, maar kwam wel dichtbij in de derde partij. Jos verloor zijn eerste set met 11-8, maar wist de twee volgende sets met 8-11 te winnen. Dit kwam mede door de 7 sorry ballen in de derde set. Vervolgens stond Jos in de vierde set met 9-3 achter, maar wist terug te komen naar 9-8. Helaas werd die set verloren met 11-8 en dit was ook de uitslag van de vijfde set. Jos heeft in ieder geval zijn doel van het winnen van een set gehaald en kijkt positief terug naar zijn gespeelde partijen. De uiteindelijke stand is dan 4-6 en heren 2 is tweede geëindigd in de poule.

Heren 3 speelde uit bij Red Stars en hadden 4 punten nodig om in ieder geval gehandhaafd te blijven. Dit is de heren ook gelukt, want ze behaalde de score van 5-5 uit bij Red Stars.. Michél won zijn eerste partij met 6-11 in de vierde set en verloor de andere twee partijen. Tom K en Max wisten beide twee wedstrijden te winnen. Tom verloor zijn eerste partij met 11-7 in de vierde, maar won zijn tweede partij met 6-11 in de vijfde en won ook zijn laatste partij met 11-13 in de vijfde set. Max won zijn eerste partij met 4-11 in de vierde, won zijn tweede partij met 4-11 in de derde en verloor zijn laatste partij met 11-2 in de vierde set. De dubbel, die gespeeld werd door Tom en Max, werd gewonnen met 13-11 in de vijfde set. Ook de heren bij team 3 doen goede zaken in de dubbel en misschien komt dit wel door de goede combinatie van een linkshandige (max) en van een rechtshandige (Tom) waardoor ze bijna alle ballen met forehand kunnen spelen.

Heren 4 was derde in de poule geëindigd en speelde hun tweede beslissingswedstrijd tegen Vijlen. Helaas verloren de heren met 4-6 en hierdoor maken ze geen kans meer op promotie. John won twee partijen en Richard C en Santi wonnen één partij. De dubbel, die gespeeld werd door John en Richard, werd met 4-11 verloren in de vijfde set.

Heren 6 was in de poule eerste geëindigd en speelde hun tweede beslissingswedstrijd thuis tegen Kluis 3. Het team had genoeg aan 3 overwinningen, want ze hadden vorige week al met 2-8 gewonnen in kluis. Caitlynn en Rob G wonnen drie partijen. Jules moest het doen met twee partijen en verloor zijn partij met 8-11 in de vijfde set. De dubbel, die gespeeld werd door Jules en Caitlynn, werd met 10-12 verloren in de vijfde set. Op 11 december vinden de halve finales plaats en wanneer dit team de halve finale weet te winnen, dan zijn ze gepromoveerd.

Heren 7 was ook eerste geëindigd in de poule en speelde hun tweede beslissingswedstrijd thuis tegen Maastricht 3. Vorige week wisten de heren met 9-1 te winnen in Maastricht en ook in Sittard werd met 9-1 gewonnen van Maastricht. Jack Rolink en Tom Pelzer wonnen drie partijen. Nu heeft Tom dus wel gewonnen van zijn buurman en dat met 11-6 in de vijfde set. Gied won twee partijen en verloor zijn partij met 6-11 in de vierde set. Ook dit team mag zich opmaken voor de halve finale.

Heren 8, die ook eerste was geëindigd in de poule, speelde hun tweede beslissingswedstrijd thuis tegen TTC 5 en wonnen met 6-4. Kjell en Roy wonnen beide twee wedstrijden en Ben moest het doen met één partij. De dubbel werd met 11-9 gewonnen in de derde set door Ben en Kjell. Ook dit team mag zich opmaken voor de halve finale.