Juul Ploemen wint de Nationale Jeugdmeerkampen 2022 ‘meisjes O11’

Afgelopen weekend 28/29 mei is in Panningen de finale van de Nationale Jeugdmeerkampen 2022 gespeeld. Dit is na het Nederlands kampioenschap het belangrijkste toernooi voor de tafeltennisjeugd van Nederland. Juul heeft daarbij de geweldige prestatie geleverd dit toernooi met 10 opeenvolgende zeges te winnen.

Podium NJM Meisjes O11

Op zaterdag won ze haar 5 wedstrijden met relatief gemak. Op zondag moest ze flink aan de bak en de laatste 2 wedstrijden moest ze alles geven. De voorlaatste wedstrijd speelde ze tegen Lotte Schets (Taverbo uit Zoetermeer). Lotte nam ontzettend veel tijd tussen de rally’s in wat het voor Juul moeilijk maakte de hele game de concentratie goed vast te houden. Maar op de belangrijke momenten deed Juul dat heel goed en won ze 11-9 7-11 11-9 en 11-9.

Even afkoelen tussen de wedstrijden…

De laatste wedstijd moest ze tegen de Nederlands Kampioene meisjes O11, Joes Slakhorst van Quick Schimmert die op dat moment ook nog ongeslagen was. In het begin van de finalewedstrijd zag het er niet zo goed uit voor Juul. De eerste 2 games verloor ze 9-11 en 9-11. Daarna lukte het haar echter de wedstrijd om te draaien en met 11-7 11-6 en 11-6 alsnog de wedstrijd en daarmee ook het toernooi te winnen. Proficiat Juul, heel goed gedaan!

Rob.

Lotte tegen Juul
Impressie zaal 1 NJM 2022
Coach Rob en vader Bart enthousiast op de tribune!
Na afloop nog lekker even “rond de tafel”.