Competitieverslag 1 april

Het eerste jeugdteam speelde uit tegen Destatec 1 en behaalde de maximale score van 10 punten. Jip C en Jip L wonnen relatief makkelijk hun wedstrijden. Boo had wat meer moeite en won haar laatste partij net met 11-13 in de vijfde set. De dubbel, die gespeeld werd door Boo en Jip L, is met 2-11 gewonnen in de derde set.

Het tweede jeugdteam speelde uit tegen Venlo 1. Juul won drie partijen en wist ook samen met Egor de dubbel te winnen met 8-11 in de derde set. Egor had zijn dag niet en won geen enkelpartijen. Ook Jorn (als invaller) won geen partijen. De uitslag is dan 6-4.

Kluis/Sittard 1 speelde uit tegen Arnemuiden en wist nipt met 4-6 te winnen. Sam wist zijn winning streak niet door te zetten en won maar één partij. Andy won ook één partij en Michel was ‘men of the match’ en pakte drie potten. De dubbel werd gespeeld en gewonnen door Sam en Michel met 10-12 in de derde set. Het voordeel voor Sittard 1 is wel dat hun tegenstander voor promotie (Vriendenschaar 1) verloor met 4-6 van HTTV  1. Sittard 1 staat nu met 49 punten, drie punten voor op Vriendenschaar 1.

Sittard 2 speelde thuis tegen VTV 2 en won met 8-2. Sander L wist drie partijen te winnen en won ook samen met Job de dubbel met 16-14 in de derde set. Job en Sander G wonnen beiden twee partijen. Sittard 2 staat eerste in de poule met één punt voorsprong op de nummer twee Belcrum 1.

Sittard 3 speelde thuis tegen Unicum en pakte twee potten. Jack B wist deze twee potten te winnen, maar dit ging niet met gemak. De eerste partij won hij met 11-8 in de vijfde set en de tweede partij met 11-5 in de vijfde set. Hans en Santi wisten geen potten te pakken. De dubbel werd met 8-11 verloren in de vierde set en was gespeeld door Santi en Jack.

Sittard 4 speelde uit tegen TTC 3 en had het geluk niet aan hun kant. Er werden vijf partijen in vijf sets gespeeld. Helaas werden alle partijen gewonnen door de heren van TTC 3. Naast de vele vijfsetters waren sommige sets ook in de dubbele cijfers. Zo verloor Jos zijn eerste set met 20-18. De dubbel, die gespeeld werd door Jules en Rob, werd met 11-8 verloren in de vierde set.

Sittard 5 speelde thuis tegen TTC 2 en Bas redde de eer, door een partij te winnen met 11-6 in de vierde set. Joop won geen partijen en ook Petra (die inviel) wist geen potten te pakken. De dubbel werd gespeeld en verloren met 6-11 in de vierde set.

Sittard 6 ging op pad naar Elsloo. Chris en Marc wonnen één partij. Ook verloren Chris en Marc een partij in de vijfde set. De andere acht partijen werden in drie sets gespeeld. Jip C (die inviel) wist dit keer geen partijen te winnen bij de senioren. (Op 18 maart viel Jip in bij Sittard 7 en wist toen twee partijen te winnen van Fortus 1). De dubbel is gespeeld door Marc en Chris en verloren met 11-8 in de derde set. Sittard 6 staat vierde in de poule. De uitslag is dan 2-8.

Sittard 7 speelde uit tegen Koningslust 1 en verloor met 9-1. Marcel won één partij. Tom won geen wedstrijden en ook Dian (die inviel) wist geen wedstrijden te winnen. De dubbel, die gespeeld werd door Marcel en Dian, werd met 11-6 verloren in de vierde set.