Competitieverslag 15 April

KAMPIOENEN!!!!
Met nog één wedstrijd op de planning heeft Kluis/Sittard 1 het kampioenschap al binnen. Door de 8-2 overwinning thuis op Taverbo 1 staat het team met 66 punten op nummer 1. Concurrent Vriendenschaar 1 laat veel punten liggen door een 4-6 nederlaag en kan hierdoor geen kampioen meer worden. Volgende week komt Vriendenschaar op bezoek bij Kluis/Sittard, maar hier staat dus geen druk meer op.
TTV Sittard wenst jullie heel veel succes volgend seizoen in de 1e Divisie en rekent op veel steun van ons publiek.

Bij Sittard 2 is het nog erg spannend. Uit tegen Belcrum 1 kunnen stappen worden gezet richting het kampioenschap. Helaas pakte dit anders uit door een 6-4 nederlaag. Sander Gelderman had een off-day en kon maar één game winnen. Sander Lutt won een enkel en het dubbel samen met Manuel. De Pruus won gelukkig wel nog twee enkels. Hiermee staan ze 3 puntjes achter en zal het dus volgende week weer erg spannend worden in de laatste wedstrijd van het seizoen.

Sittard 3 zou vandaag eigenlijk naar The Back Hands 2 moeten, maar vrijdag kwam het bericht binnen dat dit team zich helaas heeft moeten terugtrekken uit de competitie.

Sittard 4 speelde uit tegen Megacles 2. Het team uit Weert heeft de punten hard nodig om geen Playdowns te hoeven spelen. Sittard 4 maakt het wel nog een paar keer lastig voor ze en weet de schade te beperken tot 7-3. Jules wint twee keer in vijf. Broertje Jos voegde hier een partij aan toe.

Sittard 5 kreeg het erg lastig omdat ze maar met twee man aan de start verschenen. Hierdoor moesten ze ook een 9-1 verlies incasseren uit tegen Brunssum 2. Het erepuntje werd gehaald door Joppe.

Sittard 6 moest met een invaller thuis tegen VeerhuisWessem/Westa 4. Het werd hier 4-6 door twee overwinningen van Christian en twee van Caitlynn. Boo wist wel nog een game te winnen in haar eerste enkel partij. Dit is toch ook een kleine prestatie als je de ratings van de tegenstanders vergelijkt.

Sittard 7 thuis tegen Kerkrade 68 2 werd 4-6. Stefan Reumkens had vandaag niet zijn beste dag. Hij verloor twee keer in drie en een keer in vijf games. Tom Pelzer won een enkel met 14-12 in de vijfde en een met 11-6 in de vierde. Invaller Jip Coonen verloor zijn eerste partij met 5-11 in de vijfde, maar kwam daarna tot twee overwinningen (11-7 in de vierde en 11-6 in de vierde) Super gedaan Jip!

Jeugd 1 speelde thuis tegen Maastricht 1. Sittard staat bovenaan en Maastricht onderaan, dus dat moet een goede uitslag worden. Toch zijn er nog twee punten naar Maastricht gegaan. Jip Coonen en Boo behaalden de volle winst. Jip Lautenslager verloor helaas een partij met 9-11 in de vijfde.

Jeugd 2 behaalde ook een overwinning. Ze waren met 6-4 te sterk voor Quick ’72/Schim 4. Juul was hier de topper met drie overwinningen. Liz en Pien voegden hier beiden een puntje aan toe.