Clubkampioenschappen senioren 2023

Afgelopen zaterdag 9 December 2023 was het weer zover, hoe zouden de 59 te verdienen punten voor de lijst der Toppers verdeeld worden. Onderaan dit artikel de tabel met de Top 20 in 2012 en 2023 van deze lijst! De volledig bijgewerkt stand is op de site te vinden.

De clubkampioenschappen begon om 11.00 en er waren 22 spelers. Zoals ook verleden jaar begonnen we met meerkamp poules twee  5-kampen en twee 6-kampen. De nummers 1 en 2 van iedere poule plaatsten zich voor de vervolg poules waar de latere clubkampioen uit zou komen. Grote verrassingen in de voorrondes waren wel Joeri Goessen en Jip Coonen die beide als 4de geplaatst 2de wisten te worden in hun voorronde. Helaas waren de andere 6 spelers in de vervolg poules te sterk en konden ze niet voor nog meer verrassingen zorgen en werden ze respectievelijk 7de en 8ste.

De halve finales waren Sam Geuskens tegen Richard Cords en Sander Gelderman tegen Tom Kasperski. Sam maakte zijn favorietenrol waar en was in 3 sets te sterk voor Richard. Tom en Sander maakten er een echte strijd van en trok Tom uiteindelijk aan het langste eind en won hij met 3-2. Toch wel een kleine verrassing aangezien verwacht werd dat de helaas enige deelnemers van Team 1 Sam en Sander in de finale om de Willy de Vaan wisseltrofee zouden strijden.

Waar Tom vorig jaar in de halve finale nog 1 set van Sam kon afsnoepen was Sam dit jaar ongenaakbaar en versloeg redelijk makkelijk Tom en hiermee prolongeerde Sam wederom zijn titel. Daarmee staat hij nu samen met John Jongen op 7x titels en zal hij volgend jaar John voorbij kunnen streven. Of zouden we John nog zo ver krijgen om een poging te wagen en mee te strijden.

De troostfinale daarentegen was spannend. Richard ging er vol voor om als underdog toch de 3de plek in te pikken van Sander en dan ook de pot te winnen. (hij had zich zelf 3de gepoold). Hij begon zeer sterk aan de wedstrijd en stond in sets 2-0 voor echter slaagde Sander er toch in om de wedstrijd in zijn voordeel om te draaien.

Het was weer een geslaagde dag met veel strijd mooie wedstrijden. Resulterende in de volgende Top 12 waaronder de 59 punten verdeeld werden.

Rest me nog om onze wedstrijdsecretarissen Toin de Beer en Frank Martens te bedanken. En tuurlijk ook Dian voor de Bardienst.

Groet en tot volgende jaar!!

Namens de organisatie

Marc de Vaan