Competitie 18 september 2021

Afgelopen zaterdag waren weer de eerste competitiewedstrijden van het najaar 2021 voor de teams die in het weekend spelen. De doordeweekse competitie was al begonnen, maar nu was het dus ook tijd voor de andere teams om te beginnen. Het was gelijk weer volle bak, want teams 1,2,4 en 7 speelden thuis.

Team 1 is dit seizoen erg veranderd ten opzichte van de vorige jaren. Er zijn nu namelijk twee spelers van kluis bij het team gekomen om toch een goed 2de divisie team te hebben. Deze samenwerking bracht ook meteen goede resultaten, want het team wist met 7-3 te winnen van Bergeeik 1. Tijdens het spelen van de laatste wedstrijden waren de andere teams al klaar en was er aanmoediging genoeg. Misschien leidde dit er wel toe dat Sam zijn laatste wedstrijd won met 12-10 in de vijfde set. Sam, Ken en Michel wisten allemaal twee wedstrijden te winnen. Alleen Pascal was te sterk voor de heren. Ook de dubbel werd gewonnen door Sam en Ken met 11-8 in de derde set.

Team 2 speelde thuis tegen SFK 3 en moesten het doen met een gelijkspel. Tom Kasperski viel in en wist helaas net geen wedstrijden te winnen. Twee wedstrijden verloor die in de vijfde set en de laatste wedstrijd met 11-13 in de vierde set. Job en Manuel wisten beiden twee wedstrijden te winnen en verloren allebei van Xijjn. De dubbel werd gewonnen met 12-10 in de vijfde set door Manuel en Job.

Team 3 kreeg het team niet rond en hebben de wedstrijd verzet.

Team 4 speelde thuis tegen kluis 2 en wisten met maar liefst 10-0 te winnen. Richard, Hans en Twan mochten dus op de foto. De dubbel werd gespeeld door Twan en Richard en gewonnen met 12-10 in de derde set. Het was dan ook niet zo gek dat er een paar pilsjes werden genuttigd deze avond.

Team 5 speelde uit tegen Heerlen 1 en hadden minder succes. Bas won twee partijen en Arno van Hove en Marc helaas geen. Ook al leek het erop dat Arno bijna de laatste partij ging winnen. Na een achterstond van 2 sets wist Arno het terug te brengen naar 2-2, maar helaas werd de vijfde set verloren met 11-5. De dubbel werd wel gewonnen in de vijfde set. Bas en Arno wonnen deze wedstrijd met 8-11. Wat uiteindelijk leidt tot een stand van 7-3.

Team 6 ging op weg naar Panningen en speelde tegen het eerste team van Fortus. Petra en Richard van Bommel wisten allebei drie wedstrijden te winnen. Caitlynn won er twee en verloor haar eerste wedstrijd tegen Bas. De dubbel werd met 8-11 gewonnen in de derde set door Caitlynn en Richard. Het uiteindelijke resultaat is dan ook 1-9.

Team 7 speelde thuis tegen TTC 5 en won met 6-4. De laatste wedstrijd van het vorige seizoen speelde team 7 ook tegen dit team. Toen wist Jos alle drie zijn wedstrijden te winnen en dit was dan ook de reden waarom ik dit keer uitviel.  Jack en Tom Pelzer wisten beide twee wedstrijden te winnen. Jack verloor zijn partij van Mario met 3-11 in de vijfde set en Tom verloor zijn partij van Jelko met 9-11 in de vijfde set. Gied moest het doen met één overwinning. De dubbel werd met 11-6 gewonnen in de vierde set door Gied en Jack.

Team 8 ging ook op weg naar Panningen en speelde tegen het derde team van Fortus. Marcel won alle drie zijn wedstrijden, Kjell won er twee en Ben moest het doen met één overwinning. De dubbel werd gewonnen met 13-15 in de vierde set door Kjell en Marcel. De uitslag was 3-7.

Jeugd 1 speelde tegen Jeugd 3. Boo en Liz (Jeugd 1) wisten al hun wedstrijden in drie sets te winnen. Hierdoor behaalde jeugd 1 een overwinning van 5-0 wat ze bovenaan zetten in de poule. Eva, Jorn en Jens staan hierdoor laatste in de poule.

Jeugd 2 speelde thuis tegen Brunssum 4. Ook zij wonnen met 5-0. Juul won haar beide wedstrijden in de vierde set en Pien won haar eerste wedstrijd met 11-8 in de vierde set en won de tweede met 11-2 in de derde set. De dubbel werd met 11-5 gewonnen in de derde set.

2 reacties

• Jos Snackers

Is er ook een mogelijkheid om te komen kijken als er gespeeld wordt op de thuislocatie. Maw. Waar kan er gevonden worden wanneer en hoe laat er thuis door de diverse teams wordt gespeeld?
    Vr.gr. Jos Snackers

• Jos Huntjens

Beste Jos,

Kijken is zeker mogelijk, alleen gaan komende zaterdag (25-9) de nieuwe coronamaatregelen in.
      Volgens mij moeten mensen die komen kijken dan wel een QR-code hebben. (herstelbewijs, vaccinatiebewijs of negatieftestbewijs)
      De Coronacommissie is nog bezig met overleggen hoe we dit gaan aanpakken.
      Volgens de nieuwe regels mag je namelijk zonder bewijs sporten in de zaal, maar als je eenmaal iets besteld aan de bar of in de kantine gaat zitten heb je wel een bewijs nodig.
      Als je een geldig bewijs hebt, ben je in ieder geval zeker welkom om te kijken.

Via onderstaande link ziet u wanneer wie thuis speelt. (Deze pagina is ook te bereiken door op het knopje competitie zelf te klikken op de website.)

De wedstrijden van de jeugd starten om 11.00 en duren tot +- 13.30.
      De wedstrijden van de senioren starten om 15.00 en duren tot +-18.30.

Ook kunt u via de TT-app bekijken wie welke uitslag heeft gespeeld. Zie link hieronder.

Hopelijk u genoeg te hebben geïnformeerd en anders kunt u ons altijd mailen via media@ttv-sittard.nl
      P.S. ik heb u ook gemaild en volgens mij kunt u dan wel op de linkjes klikken die ik gestuurd heb.

Met vriendelijke groet,
      Jos Huntjens