Competitieverslag zaterdag 20 april 2024: Het tweede team kampioen en nipte handhaving voor het derde team.

Het eerste jeugdteam bezocht Tanaka 1 voor een uitwedstrijd en eindigde met twee punten. Juul en Lynn behaalden beiden een overwinning, terwijl Boo bijna succes had, maar een vijfsetter met 13-11 verloor. De dubbel, gespeeld door Boo en Juul, ging verloren met 12-10 in de vierde set. Het eerste jeugdteam is klaar met hun eerste seizoen in Landelijk C.

Het derde jeugdteam reisde af naar Red Stars 6 en keerde terug met een 4-1 nederlaag. Alleen Lana kon de eer hoog houden door een wedstrijd te winnen met 9-11 in de derde set. Zep en Jelle waren niet succesvol in hun wedstrijden. De dubbel, gespeeld door Jelle en Zep, eindigde in een verlies met 11-6 in de vierde set. Het team eindigde op de zevende plaats, wat helemaal niet slecht is voor allemaal nieuwe competitie spelers.

Sittard 1 stond voor een uitdaging na hun 4-9 nederlaag tegen Pecos 1 op zaterdag 13 april. Om te handhaven moesten ze veel wedstrijden winnen. Ondanks een 4-9 overwinning uit tegen Het Markiezaat 1, was dit net niet genoeg om te handhaven, omdat ze een punt tekort kwamen. Sam, Michel, Tom B en Sander wonnen elk twee partijen. De dubbel, gespeeld door Sam en Michel, werd gewonnen met 7-11 in de derde set. Hierdoor eindigde het team als vijfde in de poule en zal het volgend seizoen in de tweede divisie spelen

Thuis tegen SKF 3 behaalde Sittard 2 een overwinning van 8-5. Manuel blonk uit met drie gewonnen partijen, waardoor hij het hoogste winstpercentage van alle competitiespelers van dit seizoen heeft en binnenkort de Wil Elschott Wisseltrofee zal ontvangen. Hij werd op de voet gevolgd door Sander L met 85% en Tom Kasperski met 79%, beide teamgenoten van Manuel. Jack B en Tom K wonnen elk twee enkelpartijen, terwijl ook Job nog een overwinning toevoegde aan het totaal. De dubbel, gespeeld door Manuel en Jack B, ging helaas verloren met 7-11 in de vierde set. Sittard 2 werd kampioen in de 3de divisie, waardoor ze volgend seizoen in de 2de divisie zullen spelen, net als Sittard 1.

Sittard 3 was nog niet zeker van handhaving en moest hard werken tijdens hun uitwedstrijd in Maastricht. Aanvankelijk hoopten ze genoeg punten te pakken om de nacompetitie te vermijden, maar na het verlies van de eerste vier wedstrijden, moest het team zelfs strijden om überhaupt de nacompetitie te bereiken. Gelukkig werden vijf van de volgende zes wedstrijden gewonnen, resulterend in een gelijkspel van 5-5. Dankzij dit resultaat eindigde Sittard 3 met evenveel punten als Westa 4, maar omdat Sittard beter presteerde in onderlinge wedstrijden, eindigde het team op de vierde plaats en verzekerde zo hun handhaving. Jos en Rob wonnen beiden twee partijen, terwijl Bernd de allesbeslissende laatste wedstrijd won met 9-11 in de vijfde set.

Thuis tegen Koniningslust/Fortus 1 leed Sittard 4 een zware nederlaag van 0-10. Joeri, Joop en Marc moesten allemaal hun enkelpartijen prijsgeven. De dubbel, gespeeld door Joeri en Marc, eindigde in een verlies van 6-11 in de derde set. De vijf, vijf-setters werden gewonnen door het team van Koniningslust/Fortus. Hierdoor eindigde Sittard 4 als laatste in de competitie.

Sittard 5 speelde hun laatste wedstrijd uit tegen Falco 3 en behaalde een gelijkspel. Jip L en Jip C wonnen beide twee partijen, terwijl de dubbel, gespeeld door deze twee heren, nipt verloren ging met 12-10 in de vijfde set. Tom P behaalde een enkele overwinning. Sittard 5 eindigde als vijfde in de competitie.

Voor de meeste teams is het voorjaarsseizoen alweer ten einde, alleen Sittard 6 heeft nog een wedstrijd gepland en deze zal thuis gespeeld worden op zaterdag 11 mei om 15 uur.

Laat een antwoord achter